مشکلات ارزی با دستور حل نمی شود

0
ارز
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: رفع چالش های ارز چند نرخی نیازمند پشتوانه علمی است و نمی توان مشکلات ارزی را به صورت دستوری برطرف کرد.

به گزارش نبض صنعت، اصغر سلیمی با اشاره به راهکارهای جلوگیری از بی ثباتی در نرخ ارز گفت: بی ثباتی نرخ ارز به مسائل کلان اقتصادی باز می گردد.

وی با بیان اینکه اگر مسائل اقتصادی کشور براساس یک پشتوانه علمی به جلو حرکت کند، ثبات اقتصادی شکل خواهد گرفت، بیان کرد: در این شرایط وضعیت نرخ ارز بهبود یافته و ما از چند نرخی شدن ارز خارج خواهیم شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه متاسفانه ما در امر اقتصاد سیاست گذاری کامل و یک دستی نداریم، اظهار کرد: به واقع در مسیر حرکت اقتصادی کشور این مسئله خیلی مشخص نیست که در آینده چه برنامه ای برای موضوعات کلان اقتصادی اعم از مباحث ارزی خواهیم داشت. لذا این امر باعث می شود هم تولیدکنندگان و هم صادر کنندگان و هم مردم دچار مشکل شوند.

وی بیان کرد: این درست است که در برخی اوقات مباحث مربوط به تهاتر و استفاده از سایر ارزها مطرح می شود اما این موارد از جمله اموری است که نیاز به کار بیشتر و دراز مدت دارد و در کوتاه مدت جوابگو نیست.

وی با بیان اینکه مبادلات ارزی کشورهای دنیا بیشتر بر روی دلار و یورو تنظیم می شود، تاکید کرد: ما باید کاری کنیم تا ابتدا وضعیت اقتصادی کشور بهینه و باثبات شده و هم صادرکنندگان و واردکنندگان امید داشته باشند تا یک سال دیگر، موضوعات اقتصادی تغییری صورت نکند.

وی با بیان اینکه هرگونه تغییرات پیش بینی پذیری در اقتصاد را کاهش می دهد،بیان کرد: همچنین نمی توان در موضوعات ارزی با رویکرد دستوری مسائل را پیگیری کنیم لذا احتیاج هست تا با یک پشتوانه علمی مسائل و موضوعات چند نرخی شدن ارز مورد بررسی قرار دهیم. همچنین ما در این بخش باید از دلسوزان و نخبگان اقتصادی استفاده کنیم تا بتوانیم برنامه دقیق و جامعی را برای ارز در پیش بگیریم. چرا که وضعیت چند نرخی شدن ارز به هیچ وجه قابل قبول نیست.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید