اعتقادی به قیمت گذاری دستوری نداریم

0
رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، گفت: آنچه که دولت و وزارت صمت در حوزه بازار دنبال می‌کند متعادل‌سازی بازار براساس عرضه و تقاضا است و به قیمت‌گذاری دستوری اعتقاد نداریم.

به گزارش نبض صنعت، فرهید زاده اظهار داشت: اعتقاد دولت در زمینه کنترل بازار توجه به فرآیند عرضه و تقاضاست. بر همین اساس نگاهی به قیمتگذاری دستوری در دولت وجود ندارد و مجلس هم مصوبه‌ای داشت که قیمت گذاری دستوری را به جز برای کالاهای اساسی منتفی کرد.

وی افزود: البته مشکلاتی که در تامین برخی کالاها وجود دارد در قیمت و بر بازار تاثیرگذار است. اما آنچه که دولت و وزارت صمت در حوزه بازار دنبال می‌کند متعادل‌سازی بازار براساس عرضه و تقاضا است.

معاون وزیر صمت با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب برای کنترل بازار اظهار کرد: امسال به شعار مهار تورم و رشد تولید مزین است. اگر کمی در فرمایشات رهبری دقیق شویم می‌بینیم هیچ راهی برای خروج از شرایط سخت اقتصادی جز تحقق همین شعار نداریم.

وی افزود: ایشان “(رهبر معظم انقلاب) می‌فرمایند تولیدکنندگان فرماندهان جنگ اقتصادی هستند”. زیرا تمام بار در این شرایط بر دوش تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی حوزه‌های مختلف است. می‌دانیم که تولیدکنندگان مشکلات زیادی دارند. اما تنها راه ایجاد ثروت و رفاه اجتماعی برای مردم فقط حمایت از تولیدکنندگان و افزایش تولید است.

رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اظهار کرد: یکی از کارهایی که برای تحقق اهداف اقتصادی کشور باید انجام شود، اتکا به شرکت‌های دانش‌بنیان و نهادهای مردمی است.

بیشتر بخوانید: آزادسازی قیمت خودرو باید در کنار واردات با تعرفه پایین انجام شود

فرهیدزاده رعایت حقوق مصرف‌کنندگان را اصل اساسی موفقیت تولیدکنندگان عنوان کرد و گفت: مصرف‌کننده باید از کیفیت و قیمت مناسب کالا یا خدمات بهره‌مند شود، آگاهی لازم را دریافت کند و دسترسی مناسب به کالا و خدمات داشته باشد. سال 88 انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کننده با همین اهداف و بر اساس اسناد بالادستی تصویب شد.

وی افزود: رئیس‌جمهور بارها تاکید کردند که اجحاف به تولیدکننده و مصرف‌کننده پذیرفتنی نیست و باید تعادلی در این زمینه برقرار شود تا هر دو گروه منتفع شوند.

رییس سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: می‌دانیم که مشکلات زیادی برای تولیدکننده وجود دارد. ما و همکاران در وزارت صمت باید برای تسهیل شرایط تولیدکنندگان بیشتر تلاش کنیم. تلاش‌های زیادی هم در حال انجام است. اما در قبال این گام‌ها انتظار داریم تولیدکنندگان برای ارتقاء کیفیت تولید و افزایش رضایت مصرف‌کنندگان گام بردادند و کوشا باشند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید