مصالح ساختمانی باید از بورس خارج شود

0
سیمان
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: معتقدیم همان کاری که با خودرو انجام شد یعنی عرضه آن از بورس خارج شد باید برای مصالح ساختمانی نیز اجرا شود.

به گزارش نبض صنعت، کمال علیپور خنکداری با اشاره به خروج فولاد و سیمان از بورس کالا، اظهار داشت: معتقدیم همان کاری که با خودرو انجام شد یعنی عرضه آن از بورس خارج شد باید برای مصالح ساختمانی نیز اجرا شود.

وی با تاکید بر این‌که مصالح ساختمانی در قیمت تمام شده ساخت مسکن موثر است، اضافه کرد:‌ وی تاکید کرد: این کار از تورم‌های بخش ساخت و ساز مسکن و به‌تبع آن قیمت مسکن جلوگیری به‌عمل می‌آورد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه زمین و مصالح ساختمانی 2 مولفه موثر در قیمت تمام شده ساخت مسکن هستند، گفت: زمین در طرح نهضت ملی مسکن تقریباً حل شده است سازمان‌ها و ادارات دولتی زمین‌های در اختیار خود را برای پروژه‌های طرح مذکور قرار داده‌اند.

علیپور تصریح کرد: موضوعی که در زمان وزیر فقید پیگیر آن بودیم مانند همین مسئله قیر که قیمت آنرا در هر تن از 12 میلیون تومان به 7.5 میلیون تومان کاهش دادیم، در مصالح ساختمانی نیز بتوانیم قیمت را کاهش دهیم. در این راستا باید نیاز مصرفی فولاد و سیمان را در کشور را استخراج کرده و آنرا با قیمت داخلی در اختیار بخش ساخت و ساز مسکن قرار دهیم مابقی تولید سیمان و فولاد را با قیمت فوب خلیج‌فارس صادر کنیم.

این نماینده مردم در مجلس بیان داشت: بورس باعث شده تا قیمت سیمان و فولاد به‌ صورت غیرمستقیم افزایش یابد. همین موضوع را برای قیر و سایر نهاده‌های ساختمانی هم داریم. شرایط ما عادی نیست و باید به سمتی برویم تا بتوانیم برخی کالاها را قیمت‌گذاری کنیم.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید