دریافت عوارض صادراتی از مواد معدنی متوقف شد

0
معدن
مدیركل صنایع معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت در مورد گلایه مندی صادركنندگان از عوارض صادراتی برای مواد معدنی گفت: دیوان عدالت اداری عوارض صادرات مواد معدنی را كه نیم درصد بود متوقف كرد و ما هم در تلاشیم تا در این شرایط نامناسب بازار، عوارضی گرفته نشود.

به گزارش نبض صنعت، سیف‌الله امیری با بیان اینکه دریافت عوارض صادرات مواد معدنی متوقف شده است، درباره اقدامات وزارت صمت برای كاهش خام فروشی اظهار كرد: خام فروشی در مورد كالاهایی كه در داخل كشور به آنها نیاز داریم و تكمیل زنجیره آنها باید در جهت حمایت از واحدهای داخلی تكمیل شود، بی معنا و اشتباه محض است.

وی افزود: خام فروشی در مورد برخی كالاها مانند سنگ آهن كه تكنولوژی تبدیل آن را نداریم، مشكلی نیست چون اگر این مواد را صادر نكنیم حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ معدن در كشور تعطیل می‌شوند و لذا برای حمایت از این معادن باید به صورت خام فروشی حمایت كنیم.

مدیركل صنایع معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت یادآور شد: ما در سال ۱۳۹۴ حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیون تن سنگ آهن صادر می‌كردیم كه الان به حدود ۱. ۵ میلیون تن رسیده است.

بیشتر بخوانید: سهم ۱۵ درصدی صنعت از صادرات کشور

بیشتر بخوانید: دلالی با مجوز واردات ماشین آلات معدنی

امیری با اشاره به اینكه برنامه وزارت صمت، حمایت از تولید داخلی و جلوگیری از خام فروشی به هر طریقی است گفت: اگر ما تكنولوژی تبدیل سنگ آهن را داشتیم و آن وقت خام فروشی كردیم می‌توان به آن ایراد گرفت.

این مقام مسئول در مورد گلایه مندی صادركنندگان از عوارض صادراتی برای مواد معدنی اظهار كرد: دیوان عدالت اداری عوارض صادرات مواد معدنی را كه نیم درصد بود متوقف كرد و ما هم در تلاشیم كه در این شرایط نامناسب بازار، عوارضی گرفته نشود.

مدیركل صنایع معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت همچنین درمورد واردات ماشین آلات نیز گفت: ما درخصوص ماشین آلات مشكلی خاصی نداشتیم اما اخیراً بانك مركزی تصمیمی گرفته كه در این كار خدشه ایجاد شده و به همین دلیل هم نشست‌هایی را برای حل كردن این مسئله برگزار كردیم.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید