بازار خودرو فقط با آزادسازی واردات سامان می‌گیرد

0
واردات خودروی کارکرده
دبیر سابق انجمن واردكنندگان خودرو تنها راه سروسامان گرفتن بازار خودرو را آزادسازی واردات توسط مردم با رعایت استانداردها عنوان كرد.

به گزارش نبض صنعت، مهدی دادفر با تاکید بر لزوم آزادسازی واردات خودرو، درباره عدم قیمت‌گذاری توسط شورای رقابت گفت: آیا در این مدت قیمت‌ها ثابت بود و از مصرف‌كننده حمایت صورت گرفت.

وی افزود: از سال ۹۴ كه واردات خودرو ممنوع شد، بارها و بارها اعلام كردیم راهی جز آزادسازی واردات خودرو اعم از صفر و كاركرده توسط تمامی مردم و با رعایت استانداردها وجود ندارد.

دادفر گفت: اگر هزار مدل فرمول و مقررات هم بگذارند، تا زمانی كه واردات آزاد نشود، اتفاقی به نفع مصرف‌كننده نمی‌افتد البته شاید دیگران چیزهایی بدانند كه ما نمی‌دانیم.

وی ضمن اعلام نظر مخالف خود با وجود شورای رقابت و سازمان حمایت ادامه داد: یك‌بار ندیده‌ایم واردكننده و تولیدكننده و مصرف‌كننده از عملكرد این دو متشكر باشند؛ یعنی نظر این سه ضلع هیچ‌گاه با اقدامات این دوستان تأمین نشده است؛ پس ما چه می‌كنیم؟ این سه در قیمت‌گذاری هیچ‌گاه راضی نبوده‌اند. پس چرا برای عملی كه مؤثر نیست، دعوا به راه می‌اندازیم؛ چون در نهایت مصرف‌كننده باید راضی باشد.

بیشتر بخوانید: خودروسازان مجاز به واردات خودروی تجاری کارکرده شدند

بیشتر بخوانید: کشمکش بر سر واردات خودرو با ارز صادرات کشاورزی

دادفر یادآوری كرد: با قیمت‌گذاری اشتباه صنعت خودروسازی را به خاك سیاه نشاندیم؛ البته بگذریم از بی‌كفایتی مدیران و انتصابات ما دو خودروساز را به دو زیان‌ده تبدیل كردیم؛ ولی آیا این هنر است كه تولید را نابود كنیم؟

وی با اشاره به این كه از یك سو بر سر تولید داخل می‌زنند و در جایی دیگر می‌گویند شبیه تولیدات ما در عالم نیست و همه باید از ما یاد بگیرند، ادامه داد: باید حق انتخاب و آزادی برای مردم قائل شد و واردات بازار تشنه یك میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو در سال را تغذیه كند البته نمی‌گوییم این میزان خودرو وارد كنید؛ بلكه خودروی وارداتی باید نقش شاخص تعیین‌كننده قیمت خودرو را بازی كند و در كنار آن قیمت دیگر خودروها تعیین می‌شود.

دادفر اضافه كرد: امروز واردات را آزاد كردند؛ اما واردات را نمی‌بینیم و امكان واردات برای همه فراهم نشده است و در قیمت‌گذاری هم منصفانه عمل نشده است.

وی افزود: متوجه نمی‌شوم دولت چگونه عملیاتی را در نظر دارد و بزرگان فن كه اهل دانش و آگاهی هستند چگونه اجازه می‌دهند چنین اتفاقی بیفتد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید