تولید ۹۰ درصدی لوازم‌خانگی در کشور

0
کارخانه لوازم خانگی
معاون وزیر صمت از تولید ۹۰ درصدی محصولات لوازم‌خانگی در کشور خبر داد.

به گزارش نبض صنعت، محمدمهدی برادران معاون وزیر صمت گفت: در گذشته مشکل کمبود قطعات لوازم‌خانگی در کشور را داشتیم به طوری که واردات هم ممنوع بود و تولید داخل هم کفایت بازار داخلی را نمی‌داد. خوشبختانه امروز در نمایشگاه لوازم خانگی و یا در بازار به خوبی می‌توان دید که کمتر از دوسال خطوط جدید لوازم‌خانگی فعال شده به طوری که آمار رشد ما نسبت به شش ماهه نخست سال گذشته ۱۶ درصد رشد پیدا کرده است.

برادران تصریح کرد: رشد صنعت لوازم‌خانگی کشور بسیار مطلوب است و در نظر داریم این صنعت را هرچه بهتر رشد دهیم در واقع امروز در برخی از محصولات لوازم خانگی به تولید ۹۰ درصدی در داخل کشور رسیده‌ایم.

او افزود: وزارت صمت به شدت رضایت مشتری در بحث لوازم‌خانگی را دنبال می‌کند و در صورتی که مشتری ابراز گلایه کند سازمان حمایت ورود می‌کند. البته طبق آیین نامه انجام شده گارانتی لوازم خانگی از ۱۲ ماه به ۲۴ ماه افزایش یافته است و یک موضوع جدید دیگر هم این است که اگر مشتری از کالای خریداری شده رضایت نداشت می‌تواند آن را تعویض کند.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه قرار است صادرات کالا افزایش یابد خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه صنعت‌ لوازم خانگی از دیگر صنایع متمایز است هیچ انحصاری در حوزه لوازم‌خانگی نداریم. در ابتدای دولت باتوجه به سخنان رهبری مبنی بر حمایت از کالای ایرانی این مسیر را پیش گرفتیم. به طور کلی هم صنعت خودرو باید مانند صنعت لوازم خانگی پیش برود.

او در پایان با تاکید بر اینکه در نمایشگاه لوازم خانگی از شرکت‌های دانش بنیان برای حضور و ارائه خدمات دعوت کرده‌ایم گفت: به نوعی تبادل دانش در این مسیر در حال انجام است. صنعت لوازم‌خانگی یک صنعت پیشران در کشور است و قیمت‌های لوازم‌خانگی رقابتی شده است.

گفتنی است که بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت لوازم خانگی (هامکس ۱۴۰۲) از امروز سوم لغایت ششم آبان‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با حضور بیش از ۳۰۰ شرکت داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید