نبض صنعت خبر می دهد
بخشنامه تعيين تكليف پهنه های اكتشافی كشور ابلاغ شد

0
اکتشاف معدن
وزارت صنعت، معدن و تجارت بخشنامه تعيين تكليف پهنه های اكتشافی كشور را ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری نبض صنعت، در بخشنامه جدید وزارت صمت با موضوع «تعیین تكلیف پهنه های اكتشافی كشور» که از سوی رضا محتشمی پور معاون معدنی ابلاغ شده، آمده است:

با عنایت به دستورالعمل فراخوان پهنه‌های اكتشافی كشور، بدینوسیله از زمان ابلاغ این نامه به دارندگان مجوز كلیه پهنه‌های اكتشافی واگذارشده كه مهلت ارایه گزارش نهایی آنها به­ اتمام رسیدهاست سه ماه مهلت داده می‌شود تا در صورت تمایل، ضمن ارایه گزارش پایان مطالعات نسبت به اعلام مختصات مناطق امیدبخش پی‌جویی شده اقدام نمایند.

لذا ضروری است، دستور فرمایید مراتب به فوریت به دارندگان مجوز فعالیت در پهنه‌های اكتشافی كشور ابلاغ و تحت هر شرایطی پس از انقضای مهلت مذكور بلافاصله نسبت به اعلام مراتب به این معاونت جهت اتخاذ تصمیم اقدام شود.

بیشتر بخوانید: بلاتکلیفی ۹۳ درصد اکتشافات معدنی کشور

تمامی زیرپهنه‌های اكتشافی در حال پی‌جویی نیز مشمول این شرایط بوده و در صورت عدم انجام اقدام مثبت و مؤثری هیچ‌گونه حقوقی در خصوص محدوده‌های شناسایی شده قبلی برای ایشان محفوظ نمی‌باشد.

امكان تمدید مدت زمان اعتبار تفاهم‌نامه پهنه‌های اكتشافی در صورت تایید حداقل ۵۰ درصد پیشرفت منوط به ارایه گزارش و تایید آن اداره فقط با هماهنگی این معاونت قابل بررسی است.

بخشنامه تعيين تكليف پهنه های اكتشافی كشور

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس پیشتر با بیان اینکه ذخایر نفت و گاز کشور و همچنین ذخایر معدنی کشور باید از حالت بالقوه به بالفعل تبدیل شودند، گفته بود: در حال حاضر در 7 درصد از پهنه جغرافیایی ایران براساس گزارش های رسمی وزرات صمت، اکتشافات معدنی صورت می گیرد و 93 درصد تقریبا بلاتکلیف و رها شده است.

به گفته وی، اگر این موارد در قالب مشارکت های داخلی و خارجی فعال شود، به اهداف مولد سازی دست پیدا خواهیم کرد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید