تشدید دلالی زمین در شهرک های صنعتی

0
شهرک صنعتی

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم با بیان اینکه دلالی زمین در شهرک‌های صنعتی استان مانع تولید است، گفت: این امر در ماه‌های اخیر شدت پیداکرده و حتی مسئولان امر قادر به جلوگیری از سودجویی نیستند.

به گزارش نبض صنعت، ابوالفضل خاکی اظهار داشت: متاسفانه با دلالی زمین در شهرک ها مواجه هستیم که این مساله باعث شده زمین به اندازه کافی در اختیار مردم قرار نگیرد که دلالان، زمین را با نرخ پایین خریداری کرده و در بازار آزاد با نرخ بالاتر از تصور به فروش می رسانند.

وی گفت: همچنین در تامین برق با مشکلات جدی روبه رو هستیم که در بسیاری از شهرک ها حتی تامین برق مورد نیاز صورت نمی گیرد که در این راستا نیاز به عملیاتی شدن وعده های مسوولان به دور از شعار برای حصول نتیجه بهتر هستیم.

به گفته وی در شرایط فعلی و با توجه به ممنوعیت ورود کالاهای خارجی به کشور از محصولات داخلی استقبال بسیاری شده و در شرایط مطلوب صادرات قرار داریم اما متاسفانه به دلیل کمبود امکانات و وجود مشکلاتی همچون زمین که شرکت شهرک های صنعتی در اختیار فعالان اقتصادی برای سرمایه گزاری قرار نمی دهد و عدم تامین برق واحدهای تولیدی تازه تاسیس مواجه هستیم.

وی تصریح کرد با توجه به واحدهای مختلف تولیدی در شهرک های صنعتی استان وجود زیرساخت‌های لازم برای ادامه دادن طرح‌های توسعه ای در این کارخانه‌ها دغدغه اصلی مالکان این مجموعه های تولیدی است.

خاکی گفت: پیش‌بینی طرح توسعه شهرک های صنعتی در اکثر استانها تا به امروز وجود نداشته و امیدواریم مسئولان استانی در این باره چاره‌ای بی اندیشند و عدم تخصیص زمین مناسب در استان قم برای مجموعه های تولیدی و طرح‌های توسعه آنها از جدی ترین موانع بر سر راه واحدهای بزرگ مقیاس استان است.

رییس اتاق بازرگانی قم گفت: بیش از ۹۰۰ کارت بازرگانی فعال در اتاق بازرگانی قم صادر شده است و امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده در زمینه ارائه خدمات مختلف به صادرکنندگان شاهد افزایش آمار بازرگانان و تجار در استان قم باشیم.

وی بیان کرد: خوشبختانه استان قم، قطب صادرات محور در محصولات مختلف تولیدی همچون محصولات فولادی، پتروشیمی و مواد اولیه بسیاری از کارخانه ها در حال حاضر می باشد که امکان صادرات به کشورهای بازار هدف همچون عراق و افغانستان وآسیای میانه و کشورهای اروپایی و عربی را فراهم آورده است اما متاسفانه شرایط سخت پیش رو برای تولیدکنندگان وجود دارد زیرا در راستای تامین مواد اولیه و ورود ماشین آلات و تجهیزات دچار مشکلات عدیده ای از جمله تهیه ارز مورد نیاز حتی به نرخ نیمایی که متاسفانه نرخ بالایی است روبرو هستند.

وی گفت: همچنین محدودیت های بسیار زیادی برای صادرکنندگان به وجود آمده که حتی صادرکننده قادر به ورود ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز کارخانه با ارز حاصل از صادرات محصولات خود به کشور نیست.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید