نبض صنعت گزارش می دهد
گروکشی مدیران خودرو برای افزایش قیمت فونیکس تیگو ۸ پرو

0
قیمت فونیکس تیگو 8 پرو
شرکت مدیران خودرو با این توجیه که تولید فونیکس تیگو ۸ پرو تیپ پرمیوم صرفه اقتصادی ندارد، از خریداران این خودرو در سامانه یکپارچه خواست تا خودروی جایگزین انتخاب کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری نبض صنعت، در شرایطی که خودروسازان بر اساس وضعیت تامین مواد اولیه و برنامه تولید خود نسبت به عرضه خودرو در سامانه یکپارچه اقدام کرده و در قبال مشتریان باید به تعهدات خود عمل کنند، شرکت مدیران خودرو از ایفای تعهد خود در قبال فروش فونیکس تیگو ۸ پرو تیپ پرمیوم شانه خالی کرده و به مشتریان خود اعلام کرد که خط تولید این خودرو را متوقف کرده است.

براساس جدیدترین اطلاعیه مدیران خودرو به خاطر عدم وجود توجیه اقتصادی، تولید فونیکس تیگو ۸ پرو تیپ پرمیوم متوقف شده و مشتریان سامانه یکپارچه باید خودروهای جایگزین را انتخاب کنند. در حال‌حاضر تیگو ۸ پرو با پیشرانه ۱.۶ لیتری TGDi تولید نمی‌شود و همچنان تیگو ۸ پرومکس و تیگو ۸ پرو e پلاس در خط تولید مدیران خودرو حضور دارند.

بیشتر بخوانید: فروش اقساطی مدیران خودرو ویژه آذر ۱۴۰۲

بیشتر بخوانید: عقب نشینی مدیران خودرو از تعهدات سامانه یکپارچه/خودرو نداریم

به گفته مدیران ارشد مدیران خودرو و نمایندگی‌های این شرکت، به‌ زودی طرح‌های تبدیل تیگو ۸ پرو پرمیوم به محصولات دیگر این شرکت اعلام خواهد شد. این احتمال وجود دارد که مشتریان به خرید خودروهایی مانند تیگو ۷ پرو مکس، فونیکس FX پرمیوم، تیگو ۸ پرو مکس و تیگو ۸ پرو e پلاس مجبور شوند.

اقتصادی نبودن تولید فونیکس تیگو ۸ پرو تیپ پرمیوم در حالی به عنوان دلیل توقف خط تولید این خودرو اعلام شده که به نظر می رسد مدیران خودرو از این موضوع به عنوان یک اهرم فشار بر شورای رقابت استفاده می کند تا بتواند مصوبه جدیدی برای قیمت گذاری جدید این خودرو دریافت کند.

قیمت فونیکس تیگو ۸ پرو پریمیوم

شهریور ماه بود که مدیران خودرو طی اطلاعیه‌ای قیمت جدید فونیکس تیگو ۸ پرو پریمیوم را اعلام کرد. بر این اساس، بهای رسمی این خودرو یک میلیارد و ۷۹۲ میلیون تومان اعلام شد. این در حالی است که قیمت قبلی تیگو ۸ پرو ۲ میلیارد و ۲۶۹ میلیون تومان بود و قیمت جدید بر مبنای بررسی های شورای رقابت اعلام شده بود.

درخواست افزایش قیمت برای خودروهای بی مشتری

مدیران خودرو در حالی از مشتریان سامانه یکپارچه خودرو خواسته تا به جای فونیکس تیگو 8 پرو پریمیوم خودروی دیگری را انتخاب کنند که به گفته مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه خودرو طبق جدیدترین بررسی، در فروش محصولات مدیران خودرو فقط 25 درصد ثبت نام کنندگان نسبت به تکمیل وجه خودرو اقدام کرده‌اند.

از سویی دیگر شرکت مدیران خودرو بخشی از تولیدات خود را در آبان و آذر ماه به فروش اقساطی اختصاص داده که نشان از کاهش مشتریان نقدی تولیدات این شرکت است.

مدیر سامانه یکپارچه عرضه خودرو در مورد درخواست خودروسازان برای جایگزینی خودرو در سامانه یکپارچه گفته است: اگر خودروساز، خودروهای دیگری را برای خرید به متقاضی پیشنهاد می‌‌دهد، مشتریانِ سامانه به سازمان حمایت شکایت کنند.

تکرار عقب نشینی مدیران خودرو از تعهدات سامانه

مرداد امسال نیز تعدادی از مشتریان شرکت مدیران‌ خودرو که در مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها، متقاضی دو محصول آریزو ۶ و تیگو ۸ این شرکت بوده‌ و نوبت دریافت تابستان سال جاری داشته‌اند اعلام کردند که به آنها در پیامکی اطلاع‌رسانی شده که این دو خودرو فعلا آماده تحویل نیست و مشتری می‌تواند به‌ جای آن محصول فونیکس FX را دریافت کند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید