صعود بازار خودرو ادامه‌دار است

0
قیمت خودرو امروز، یک‌شنبه، ۳ دی ۱۴۰۲ در حال تکرار روند افزایشی هفته گذشته است. از هفته گذشته با وجود ثبات نرخ ارز، بازار خودرو تحت تأثیر افزایش تقاضا، به صورت صعودی گزارش می‌شود؛ اما دلیل ادامه این روند چیست؟

به گزارش نبض صنعت، بازار خودرو امروز، یک‌شنبه ۳ دی ۱۴۰۲ کار خود را با افزایش قیمت در اغلب محصولات آغاز کرد. روند بازار خودرو تحت تأثیر سه مولفه نرخ دلار، عرضه و تقاضا، تغییر می‌کند که در شرایط فعلی با توجه به ثبات نرخ دلار، احتمالاً تغییراتی در میزان عرضه و تقاضا خودرو، باعث صعود دوباره بازار پس از چندین ماه رکود شده است.

میزان عرضه خودرو توسط خودروسازان داخلی با توجه به روند تحویل تعهدات، تغییر چندانی ندارد؛ اما بازار شب عید می‌تواند تقاضا را افزایش دهد که همین افزایش تقاضا، می‌تواند عامل رشد قیمت‌های فعلی باشد.

با توجه به قیمت‌های اعلامی، قیمت خودرو امروز وضعیت صعودی دارد.

قیمت خودروهای داخلی

بازار خودروهای داخلی همانند هفته گذشته به صورت افزایشی گزارش می‌شود.

ساینا S دنده‌ای دوگانه‌سوز یکی از اقتصادی‌ترین محصولات دوگانه‌سوز بازار داخلی است که پنج میلیون تومان گران‌تر از روز گذشته و با نرخ ۳۹۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

شاهین G سدان لوکس سایپاست که از ماه‌های گذشته در محدوده ۵۸۰ میلیون الی ۵۹۰ میلیون تومان نوسان دارد. این خودرو امروز با سه میلیون تومان افت قیمت کار خود را آغاز کرد تا با ارزش ۵۸۸ میلیون تومان معامله شود.

سمند سورن‌پلاس دوگانه‌سوز یکی دیگر از محصولات بازار داخلی است که با سوخت CNG نیز کار می‌کند. این خودرو با صعود ۱۰ میلیون تومانی نسبت به روز گذشته، وارد کانال ۶۵۰ میلیون تومان شد.

رانا پلاس پانوراما از سدان‌های سقف شیشه‌ای ایران خودرو نیز حدود پنج میلیون تومان گران‌تر از روز گذشته و با نرخ ۵۵۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

 

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی نیز همانند داخلی‌های بازار، افزایش جزئی را تجربه می‌کند.

جک J۴ آپشنال یکی از اقتصادی‌ترین خودروهای مونتاژی بازار به شمار می‌رود که با رشد ۱۰ میلیون تومانی نسبت به روز گذشته وارد کانال ۷۵۰ میلیون تومان شد.

کی‌ام‌سی K۷ کراس‌اوور لوکس کرمان موتور نیز ۱۵ میلیون تومان گران‌تر از روز گذشته و با نرخ یک میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

هایما ۸S جدیدترین کراس‌اوور مونتاژی ایران خودرو، ۱۰ میلیون تومان ارزان‌تر شده و با یک میلیارد و ۶۸۵ میلیون تومان معامله می‌شود.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

بازار خودرو در روزهای گذشته از رکود چندین ماهه خود خارج شده و معاملات آن در حال رونق گرفتن است. همان‌طور که در گزارش‌های پیشین نیز اشاره شد، درصورتی که واردات خودرو به همین تعداد کم بسنده شود، احتمالاً رشدهای بیشتری نیز در انتظار بازار باشد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید