صرفه جویی ۱۵ میلیون دلاری با شروع داخلی سازی کمپرسور تهویه خودرو

0
dig
رئیس هیأت مدیره شرکت سندن ایرانیان گفت: با داخلی سازی کمپرسور پیستونی متغیر خودرو، طی سال اول صرفه جویی ۱۵ میلیون دلاری ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری نبض صنعت، شاپور سامعی در مراسم افتتاح خط تولید کمپرسور شرکت سندن اظهار داشت: این خط تولید برای اولین بار در خاورمیانه ایجاد شده که طی یک سال اول فعالیت،صرفه جویی ۱۵ میلیون دلاری را به همراه دارد و این رقم تا سال ۱۴۰۵ عدد قابل توجهی خواهد بود.

سامعی از برنامه ریزی برای افتتاح خط تولید اسکرول الکتریکال مجموعه سندن در سال ۱۴۰۴ خبر داد و افزود: در زمینه تولید کمپرسور پیستونی متغیر در سال اول داخلی سازی ۳۰ درصدی محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه در مجموعه سندن، ۴ شرکت زیرمجموعه فعال هستند و با ۲۰۰ قطعه ساز همکاری داریم، ادامه داد: فروش سالانه شرکت ۱۰ هزار میلیارد تومان است و طی ۲۵ سال گذشته ۱۷۵ میلیون دلار سرمایه گذاری در این مجموعه صورت گرفته است.

سامعی توضیح داد: سندن سهم بیش از ۷۰ درصدی در تامین تهویه خودرو(کولر و بخاری) در کشور دارد و در حال حاضر برنامه ریزی جهت تامین نیاز تارا برقی و ریرا برقی نیز در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین با انتقاد از عدم تخصیص ارز مورد نیاز بابت تامین تجهیزات صنعتی، گفت: در صورت تامین ارز، امکان ایجاد خطوط تولید و داخلی سازی بیشتر فراهم می شود.

رئیس هیأت مدیره شرکت سندن ایرانیان توضیح داد: در حال حاضر تولیدکنندگان برای دریافت وام باید ۲۸ درصد مبلغ وام را مسدود کنند و در این شرایط، محدودیت سهمیه ارزی بابت تامین ماشین آلات نیز مشکلات زیادی را برای صنعتگران به همراه دارد.

وی از کاهش تعداد قطعه سازان فعال کشور خبر داد و گفت: شرایط نامناسب باعث شده تا قطعه سازان از چرخه تولید خارج شوند و یا به انجام فعالیت های موازی روی بیاورند.

به گفته سامعی، قبلا که خودروسازان برای تولید یک قطعه، فراخوان میزدند تعداد زیادی از شرکت های قطعه ساز اعلام آمادگی می کردند اما حالا قطعه ساز زیادی باقی نمانده است.

وی همچنین با انتقاد از سود بالای تسهیلات بانکی و مسدودی بخشی از مبلغ وام نزد سیستم بانکی، اظهار داشت: صنعت خودروسازی ایران را با کٌره مقایسه می کنند در حالی که بانک مرکزی کٌره سود نیم درصدی را از تولیدکننده مطالبه می کند اما در ایران سود 30 درصدی از تولیدکنندگان مطالبه می شود.

وی با بیان اینکه مجموعه سندن بیش از ۳ هزار میلیارد تومان از خودروسازان طلب دارد، گفت: ۱۲۰۰ میلیارد تومان نیز برای تسویه طلب خودروسازان از محل وام، مسدودی داریم.

بیشتر بخوانید: واردات خودرو ارز نمی خواهد، عقل می خواهد

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید