توسط کرمان موتور؛
اولین سری تاکسی برقی تحویل تاکسیرانی شد+قیمت و شرایط

0
dig
اولین سری تاکسی های تمام برقی کرمان موتور با حضور وزیر صمت به شرکت تاکسیرانی تحویل داده شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری نبض صنعت، اولین تاکسی تمام برقی کرمان موتور ظهر امروز (سه شنبه 26 دی ماه 1402) با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت تحویل ناوگان تاکسیرانی شد.

این تاکسی ها به صورت اجاره به شرط تملیک در اختیار رانندگان قرار خواهد گرفت و قیمت آن یک میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان برآورد شده که طبق اعلام مسئولان قرار است دولت یارانه ای را بابت خرید این تاکسی ها (احتمالا ۵۰ درصد مبلغ خودرو) به متقاضیان پرداخت کند.

همچنین بحث هایی مبنی بر لغو اخذ مالیات بر ارزش افزوده از خریداران این خودروها مطرح است.

بر این اساس، در مرحله اول ۱۰۰ دستگاه تاکسی طی دو تا سه هفته آینده پلاک گذاری شده و در سطح شهر به ارائه خدمات می پردازند.

از این تاکسی ها در مسیر ونک به تجریش و همچنین یک مسیر تاکسیرانی غرب به شرق استفاده خواهد شد.

بنا بر این گزارش، 400 دستگاه خودرو E50A طی همکاری شرکت خدمات بین الملل کرمان خودرو و شاتل در اختیار تاکسیرانان قرار گرفته و به کمک اپلیکیشن شهرزاد تاکسیرانی آماده خدمت رسانی هستند.

خودرو KMC E50A یک خودرو تمام الکتریکی 4.77 متری است که با وزن 1650 کیلوگرمی می تواند ظرف 7.6 ثانیه به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برسد.  کی ام سی J۷ EV تحت عنوان E50A ارائه شده و از یک موتور با قدرت 142 کیلووات و حداکثر گشتاور 340 نیوتون متر بهره می برد و نیرو از طریق یک جعبه‌ دنده تک‌سرعته به چرخ‌های جلو منتقل می شود.

خودرو KMC E50A یک خودرو تمام الکتریکی 4.77 متری است که با وزن 1650 کیلوگرمی اش می تواند ظرف 7.6 ثانیه به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

براساس اعلام کرمان موتور، باطری این خودرو از نوع LFB است و مسافت قابل پیمایش آن برابر با 401 الی 500 کیلومتر است. باید اضافه کرد که باتری 50.1 کیلووات ساعتی این خودرو براساس استانداردهای چین طراحی و تولید شده و در نتیجه دارای ویژگی  فناوری آب‌خنک و عملکرد پایدار در شرایط آب و هوایی مختلف است.

فرمان برقی و ورود بدون کلید، سیستم کنترل پایداری الکترونیک، سیستم ترمز کمکی هیدرولیکی، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، سنسور پارک عقب، کروز کنترل، اتوهلد، 6 کیسه هوا، ای بی اس، ای بی دی بخشی از امکانات این تاکسی برقی است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید