افزایش 100 هزار تنی ظرفیت ذخیره سازی روغن خام

0
تولید روغن نباتی
تولید روغن نباتی
مدیرکل دفتر فنی و مهندسی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: با ساخت دو مجتمع در استان‌های تهران و البرز، ظرفیت ذخیره‌سازی روغن خام در کشور ۱۰۰ هزار تن افزایش می‌یابد.
به گزارش نبض صنعت، احمد عبدلی گفت: دو طرح ذخیره سازی روغن نباتی در استان تهران و البرز در حال ساخت است که با ساخت و تکمیل و بهره برداری از این پروژه‌های در دست احداث ۱۰۰ هزار تن به ظرفیت روغن نباتی کشور اضافه می‌شود.
عبدلی تشریح کرد: پروژه ساخت مخازن روغن خام نباتی استان تهران در مجتمع شهید مدرس رباط کریم در مساحتی در زمینی به مساحت ۴۲ هزار متر مربع در حال ساخت است.
وی افزود: این طرح شامل ۱۳ مخزن فولادی مشتمل بر ۷ مخزن برای ذخیره سازی روغن پالم به ظرفیت ۲۰ هزار تن و ۶ مخزن برای ذخیره‌سازی روغن پالم شامل: سویا و آفتابگردان به ظرفیت ۳۰ هزار تن در حال ساخت است.
عبدلی عنوان کرد: ساختمان‌های تجاری و اداری و راه‌های دسترسی نیز همزمان با ساخت مخازن در حال ساخت می‌باشد و زمین محل احداث پروژه به شرکت بازرگانی دولتی ایران تعلق دارد.
مدیرکل فنی و مهندسی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: در این مجتمع ساختمان‌های جنبی شامل آزمایشگاه، تعمیرگاه مکانیک و برق ساختمان، پمپاژ و سایر امکانات جانبی تعبیه شده است و ساخت مجتمع دارای پیشرفت برنامه‌ای ۵۱ درصد و پیشرفت فیزیکی ۵۳ درصد و پیشرفت مالی ۴۶ درصد است.
مدیرکل دفتر فنی و مهندسی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: همچنین ظرفیت ذخیره‌سازی ۵۰ هزار تنی روغن خام نباتی نیز در استان البرز و شهرستان کرج در زمینی به مساحت حدود ۶۷ هزار و ۴۳۷ متر برای ذخیره‌سازی کشور طراحی و در حال ساخت است.
وی افزود: این طرح دارای ۱۰ مخزن فولادی برای ذخیره سازی روغن غیرپالم شامل ۲۵ هزار تن سویا و ۲۵ هزار تن آفتابگردان به انضمام ساختمان‌های جانبی و اداری و راه‌های دسترسی است و محل احداث این پروژه نیز متعلق به شرکت بازرگانی دولتی ایران است و از تجهیزات آب، گاز و امکانات ریلی و جاده‌ای و نیرو‌های متخصص برخوردار است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید