شرط تاثیرگذاری درج قیمت تولیدکننده در کاهش نرخ ها

0

نائب رئیس اتاق اصناف ایران گفت: یکی از قانون‌های سیاست گذاری قیمت‌ها این بود که کارخانجات تولیدی باید تحت نظارت قرار گیرند تا قیمت‌های دلخواه خود را روی کالا درج نکنند.

به گزارش نبض صنعت، جلال الدین محمد شکریه گفت: این طرح  باید از گذشته روی کالا‌ها انجام می‌گرفت تا خرید لوازم خانگی و لبنی در چارچوب مشخص انجام شود. اکنون نیز اگر سازمان حمایت نظارت کافی بر قیمت کالاها نداشته باشد، با افزایش نرخ ارز مجددا قیمت محصولات افزایش پیدا می‌کند.

فاطمی امین، وزیر صمت در این مورد می گوید: 3 هزار قلم کالا تاکنون مشمول درج قیمت تولیدکننده شده‌اند که با اجرای این طرح، قیمت ۱۵۰۰ کالا کاهش یافته است.

طبق مصوبه جدید وزارت صمت، درج قیمت تولیدکننده روی کالاها در چندین مرحله اجرایی می شود. تاکنون سه مرحله از این نوع قیمت گذاری روی مواد مصرفی و خوراکی و لوازم خانگی انجام شده است.
قائم مقام وزیر صمت خبر از تعیین حداکثر قیمت درج شده روی کالاها داد که برای کالا‌های مصرفی ۲۰ درصد و برای کالا‌های سرمایه‌ای ۳۰ درصد شده است. مردم  و ناظران معتقدند؛ در طرح درج قیمت مصرف کننده روی کالا‌ها برخی قیمت‌ها در مقایسه با قیمت کارخانه ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.
انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید