رشد ۱۰۰ درصدی تولید ماشین آلات معدنی و راهسازی

0
معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تولید ماشین آلات معدنی و راهسازی در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۱۰۰ درصد رشد یافت.

به گزارش نبض صنعت، سید محمد موسوی افزود: در مدت یاد شده، در حوزه تراکتور ۳۷ درصد رشد تولید ثبت شد و در بخش‌های تجهیزات پزشکی و تولید ماشین آلات تولیدی نیز شاهد رشد بودیم.

موسوی به صنعت سلامت در کشور پرداخت و با یادآوری اینکه پیش از انقلاب اسلامی پزشکان هندی کادر درمان ایران را تشکیل می دادند، افزود: این وضعیت اکنون تغییر کرده است همچنان که زمانی انگلیسی‌ها می‌گفتند ایرانی‌ها نمی توانند حتی به تجهیزات نفت و گاز هم دست بزنند اما امروز شاهدیم در عسلویه 70 درصد از ۱۲۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری صورت گرفته توسط شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی انجام شده است.

معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صمت با بیان اینکه به دنبال توسعه تولیداتی هستیم که مانع خروج ارز از کشور می‌شوند، توضیح داد: اکنون ۱۹ تجهیز پرکاربرد با ارزبری بالا در دستور کار قرار دارد و بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که میان معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت صمت و وزارت بهداشت و درمان منعقد می‌شود، میزان حمایت و تامین منابع هر دستگاه مشخص شده است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید