گل رز ۱۱۰ هزار تومانی خریداری ندارد

0
قیمت گل
فروشندگان گل می گویند برعکس سالهای قبل، امسال در فروش گل‌های شاخه بریده در ولنتاین و اعیاد شعبانیه، شرایط فروش مطلوبی نداشته‌اند. رئیس اتحادیه گل و گیاه تهران، ترکیب پیوند عید نوروز با ماه رمضان را یکی از عواملی می‌داند که در نوروز، بازار گل رونق کافی را نیافته است.

به گزارش نبض صنعت، فروشندگان گل معتقدند که اعیاد و مناسبت‌ها به عنوان زمان‌های بسیار مهم برای فروش گل شناخته می‌شوند. زیرا بخش قابل توجهی از گل‌های شاخه بریده به ویژه گل رز در مراسم‌هایی مانند عروسی و مناسبت‌های خاص دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مراسم‌ها عموماً همزمان با اعیاد مذهبی برگزار می‌شوند، بنابراین اعیاد نقش مهمی در فصل فروش گل دارند. اما امسال، از نظر فروشندگان گل، بازار گل رنگ و بویی نداشته است.

یکی از فروشندگان گل جنت آباد می‌گوید: هر سال در ولنتاین فروش خوبی داشتیم. گل رز در این روز خیلی فروش داشت اما حالا قیمت این گل به شاخه‌ای ۹۰ تا ۱۱۰ هزار تومان رسیده است و دیگر کسی گل نمی‌خرد.

وی ادامه می‌دهد: در روز ولنتاین امسال فروشمان خوب نبود. مردم دیگر پول ندارند که گل بخرند ما سرجمع ۷ تا ۱۰ شاخه گل فروختیم.مشتری‌ها ابتدا سبد گل قیمت می‌کردند اما وقتی می‌دیدند قیمت‌ها بین ۷۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است، به خرید چند شاخه گل اکتفا می‌کردند.

این فروشنده می‌گوید: گل از جمله اقلامی است که حاشیه سود ۳۰۰ درصدی برای آن در نظر می‌گیرند زیرا ریزش زیادی دارد. گل دو روز بماند، پلاسیده شده و دیگر کسی آن را نمی‌خرد اما در حال حاضر حاشیه سود برای فروشندگان به شدت کم شده و اصلا ادامه فعالیت به صرفه نیست.

نرگس به جای رز

فروشندگان سیار میدان ونک هم می‌گویند که امسال در ولنتاین فروش خوبی نداشته‌اند.

یکی از این فروشندگان می‌گوید: روز ولنتاین هر سال، روز خرید گل رز است اما ما امسال نرگس را بیشتر از رز فروختیم.

وی درباره دلیل استقبال از خرید نرگس می‌گوید: نرگس نسبت به رز ارزانتر است. رنگ و بو هم دارد. گل فصل هم هست. در هر صورت امسال وضعیت فروش رز خوب نبود و میزان فروش ما به اندازه سال گذشته نبود.

فروشنده دیگری که در میدان ونک به صورت سیار گل می‌فروشد، فروش گل در ولنتاین را بسیار کم توصیف می‌کند.

وی می‌گوید: همه دنبال شکلات و عروسک بودند. دیگر کسی پولش را صرف محصولی که خیلی زود خراب می‌شود، نمی‌کند و افراد به دنبال چیزهای ماندگارتر هستند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید