به روز رسانی استاندارد برای ارتقای کیفیت نان

0
استاندارد آرد گندم به روز رسانی شده است و به مرور تولید و طبخ نان با آرد کامل گندم برای افزایش کیفیت نان انجام می‌شود.

به گزارش نبض صنعت، ارتقای کیفیت و استاندارد در محصولات سلامت محور یکی از دغدغه‌هایی بود که بار‌ها در جلسات شورای عالی استاندارد بر آن تاکید شده بود. از این رو تکلیف جدیدی برای سازمان ملی استاندارد تعریف شد و یکی از استاندارد‌های ملی سلامت محور در زمینه زنجیره گندم، آرد و نان با هدف افزایش کیفیت در نان‌های چهارگانه بازنگری و به روز رسانی شد.

پیراوی ونک مدیرکل نظارت بر استاندارد صنایع غذایی در این باره می‌گوید: آرد کامل باید از تمام دانه گندم تهیه شود به همین دلیل تعریفی مبتنی بر دانش نوین در این استاندارد ملی ایجاد کردیم که امکان ظرفیت تولید آرد کامل در کشور به وجود بیاید.

وی افزود: تاکید ما روی نان‌های مسطح چهارگانه شامل سنگگ لواش تافتون و بربری است که همه اینها می‌توانند از آرد کامل استفاده کنند. در استاندارد ملی آرد کامل گندم، فقط استفاده از گندم درجه یک و دو مجاز شده است.

اسلام پناه رئیس سازمان ملی استاندارد در این مورد می‌گوید: در آرد کامل تمام اجزای گندم شامل مغز گندم، جوانه پنهان گندم و سبوس گندم به طور کامل دیده شده است.

وی افزود: همکاری‌های خوبی بین دستگاه‌های اجرایی و متولی از جمله وزارت جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت در این زمینه به وجود امد و طبیعتا در آینده نان کامل با کیفیت در اختیار مصرف کننده قرار خواهد گرفت.

یکی از بند‌های سند ملی امنیت غذایی، بهبود کیفیت نان است که دستیابی به آن نیازمند بهبود کیفیت گندم است.

اسلام پناه درباره چگونگی در دسترس قرار گرفتن این نوع آرد توضیح داد: به تعدادی از نانوایی‌ها اطلاع رسانی می‌شود که بتوانند با آرد کامل گندم، طبخ کنند و امیدوارم با فراهم شدن زیرساخت‌ها کاملا فراگیر شود.

این طرح در برخی استان‌ها از جمله قم و مرکزی به صورت آزمایشی و در اصفهان و هرمزگان به صورت داوطلب اجرا می‌شود و به مرور در سراسر کشور فراگیر خواهد شد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید