نارضایتی تایرسازان از شیوه جدید خرید لاستیك

0
بازار تایر
رئیس انجمن صنعت تایر ایران گفت: شرایط خرید لاستیك اخیرا كمی سخت شده كه موجب نارضایتی تولیدكننده، مصرف كننده و توزیع كننده است و مشكل آنجاست كه قیمت مصرف كننده متفاوت است.

به گزارش نبض صنعت، میرزایی در مورد شرایط جدید خرید لاستیك اظهار داشت: شرایط خرید لاستیك اخیرا كمی سخت شده كه به ضرر مصرف كننده، تولیدكننده و توزیع كننده است و شرایطی ایجاد شده كه همه ناراضی هستند.

وی با بیان اینكه كنترل نهایی در سامانه صورت نمی‌گرفت، خاطرنشان كرد: با توجه به حجم واردات و تولیدات، كمبودی در این حوزه نداریم و مصرف كننده می‌تواند تایر را به قیمت مصرف كننده تهیه نماید اما مشكل آنجاست كه قیمت مصرف كننده متفاوت است. ساز و كارهایی كه بدون مشورت با این صنعت گذاشته می‌شود، نتیجه امروزی را به بار می‌آورد.

بیشتر بخوانید: شیوه نامه توزیع لاستیک سواری ابلاغ شد

همچنین عباس آبادی رئیس كمیسیون تخصصی لاستیك در اتاق اصناف ایران گفت: شرایط چالش بیشتری ایجاد كرده و به جای باز كردن گره‌ها، مشكلات بیشتر شده است. باید در تصمیم گیری‌ها نظریه مشورتی كمیسیون تخصصی و تشكلهای صنفی اخذ شود تا رضایت بیشتر حاصل شود.

وی افزود: سرانه مصرف لاستیك برای هر خودرو تقریبا یك حلقه است. دستورالعمل فعلی در صورتی مناسب است كه حداكثر به یك خودرو ۴ حلقه لاستیك داده شود. در حالیكه قبل‌تر هر فرد می‌توانست از هر نمایندگی ۲ حلقه لاستیك دریافت كند. در حال حاضر كه هنوز نمایندگان فروش، تایرهای خود را به شكل سبدی اخذ می‌كنند، شیوه نامه‌های جدید، صنف را به چالش خواهد كشید.

به گفته وی، تا زمانی كه قیمت دستوری روی تایر وجود داشته باشد، شرایط تایر به سامان نخواهد شد. قیمت دستوری نمی‌تواند همه تایرها تحت یك قیمت قرار دهد. همچنین كمبود تایر وجود ندارد و اگر روی سامانه نظارت بهتر باشد و با نظر تشكلهای صنفی باشد، مشكل حل خواهد شد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید