اختصاصی نبض صنعت؛
بخشنامه جدید عوارض صادراتی محموله های موجود در گمرک ابلاغ شد+سند

0
عوارض
بخشنامه جدید گمرک در مورد تعیین تکلیف عوارض صادراتی محموله هایی که قبل از سال 1402 اظهار شده و در گمرک موجود هستند، ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری نبض صنعت، هفته گذشته اصلاحیه ردیف های جدول عوارض صادراتی پیوست دستورالعمل بند ز تبصره ۶ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور ابلاغ شد که بر اساس آن، همه مواد و محصولات معدنی، صنایع معدنی فلزی و غیرفلزی، محصولات نفتی، گازی و پتروشیمی مندرج در فهرست تصویب نامه هیأت وزیران راجع به بند «ص» تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور منطبق بر قانون جهش تولید دانش بنیان در تمام نقاط کشور مشمول مالیات بر درآمد شده و از ابتدای سال ۱۴۰۲، نیم درصد به مأخذ ارزش صادراتی این کالاها به عنوان عوارض صادراتی افزوده خواهد شد.

حال، بخشنامه گمرک جمهوری اسلامی ایران با موضوع اصلاح ۱۶ ردیف عوارض صادراتی موضوع بند ز تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور ابلاغ شده که طبق این بخشنامه، تکلیف عوارض صادراتی محموله هایی که قبل از سال 1402 اظهار شده و در گمرک موجودند، مشخص شده است.

طبق بخشنامه مدیرکل دفتر صادرات گمرک، محموله هایی که قبل از سال 1402 اظهار شده و در گمرک موجود هستند، مشمول افزایش برقراری عوارض صادراتی نمی شوند.

بخشنامه گمرک جمهوری اسلامی ایران موضوع اصلاح ۱۶ ردیف عوارض صادراتی موضوع بند ز تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور طی نامه شماره ۱۴۰۲/۱۷۷۷۳۸۵ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۱۲ توسط مدیرکل دفتر صادرات گمرک جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شده است.

بخشنامه عوارض صادراتی محموله های موجود در گمرک

همچنین طبق بند ز تبصره ۶ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، برای شرکت های تولیدی مشمول عوارض موضوع این بند، در صورت سرمایه گذاری در فعالیت های تحقیق و توسعه با تأیید شورای مذکور تا سقف میزان عوارض صادراتی معادل نیم درصد ارزش صادراتی  کلیه مواد و محصولات خام و نیمه خام موضوع این بند، اعتبار مالیاتی لحاظ شده و بر اساس آیین نامه ای که توسط معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و با همکاری وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی ظرف دو ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون تهیه و به تصویب هیأت وزیران می رسد، از سرجمع مالیات قطعی شده همان سال کسر می شود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید