دولت برای تحقق شعار سال برنامه‌ریزی كند

0
سال جهش تولید با مشارکت مردم
بغوزیان به الزامات تحقق شعار سال اشاره و تأكید كرد: دولت در گام نخست باید برنامه خود را ارائه دهد و نقاط ضعف خود را نیز شناسایی و برطرف كند. موضوع دوم پیش بینی پذیر شدن اقتصاد و موضوع ضروری دیگر هم كاهش ناترازی بانكهاست.

به گزارش نبض صنعت، دكتر آلبرت بغوزیان كارشناس اقتصادی درباره پیش نیازهای مردمی شدن اقتصاد اظهار كرد: ما شعار نداریم بلكه تعیین استراتژی و جهت گیری داریم كمااینكه در سال‌های قبل نیز بحث تولید مطرح بوده اما هر سال یكی از اقلام تولید، بیشتر مورد تأكید قرار گرفته است.

وی درمورد نقش مشاركت مردم در جهش تولید داخل گفت: عوامل رشد در سال‌های اخیر تقویت شدند و موانع هم شناسایی و تا حد زیادی برداشته شدند اما آنچه كه نتوانسته به تقویت پایه‌های جهش تولید كمك كند بحث كمرنگ بودن سرمایه مردمی در حوزه تولید و هدایت سرمایه‌های مردمی به بازارهای غیرمولد است.

این كارشناس اقتصادی هدایت سرمایه‌های مردمی به صندوق‌های بورسی و بانكها را به عنوان راهكاری برای جذب سرمایه‌های كوچك و پراكنده به بخش تولید مطرح كرد و در عین حال متذكر شد: ما در سال‌های قبل تجربه تلخ بورس را داشتیم و ضربه شدیدی هم در حوزه سرمایه اجتماعی متحمل شدیم به طوری كه اعتماد مردم به دولت كمرنگ شد.

بغوزیان معتقد است كه قرار نیست ما شعار سال را شعار نمایندگان و یا شعار رئیس جمهور تلقی كنیم و قرار نیست برنامه‌ها تا سه سال آینده به ثمر بنشیند بلكه ما امسال می‌توانیم این جهت گیری را به بهره برداری برسانیم.

كارشناس اقتصادی به الزامات تحقق شعار سال اشاره و تأكید كرد: دولت در گام نخست باید برنامه خود را ارائه دهد و نقاط ضعف خود را نیز شناسایی و برطرف كند. موضوع دوم پیش بینی پذیر شدن اقتصاد و موضوع ضروری دیگر هم كاهش ناترازی بانكهاست.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید