کمبودی در عرضه شکر و برنج نداریم

0
کالای اساسی
فروشگاه
رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: هم اکنون کمبودی در عرضه برنج و شکر نداریم و تنها در حوزه قیمت باید نظارت دقیق در بازار صورت بگیرد.

به گزارش نبض صنعت، رضا کنگری گفت: هم اکنون کمبودی در عرضه اقلام اساسی همچون برنج و شکر نداریم و تنها در حوزه قیمت باید نظارت دقیق در بازار صورت بگیرد.

او با بیان اینکه شکر بالاتر از نرخ مصوب عرضه می‌شود، افزود: بنابر مصوبه وزارت جهاد کشاورزی نرخ هر کیلو شکر برای مصرف کننده نهایی باید ۲۸ هزارتومان باشد، درحالیکه قیمت‌هایی که در سال جدید اعلام کردند، مباشران اعلام آمادگی نکردند.

کنگری ادامه داد: براساس نرخ جدید هر کیلو شکر با نرخ ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان در اختیار مباشران و ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان به اتحادیه می‌دهند، اما بدلیل افزایش حقوق و دستمزد و هزینه‌های حمل عرضه شکر با نرخ ۲۸ هزارتومان به مصرف کننده نهایی صرفه اقتصادی ندارد.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت هرکیلو شکر به ۴۰ هزارتومان رسیده است. گفتنی است اگر کالا با نرخ مصوب در اختیار اصناف قرار بگیرد و آنها با قیمت آزاد در اختیار مصرف کننده قرار دهند، گرانفروشی کردند. اما وقتی اصناف هرکیلو شکر را با نرخ ۳۶ هزار و ۷۰۰ تومان خریداری و به مصرف کننده ۴۰ هزارتومان عرضه می‌کنند، این گران فروشی نیست.

به گفته او، تازمانیکه عرضه و تقاضا با یکدیگر همخوانی نداشته باشد، قیمت کالا با نوساناتی در بازار روبروست، درحالیکه با ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا، بازار ثبات دارد.

کنگری از ثبات بازار حبوبات خبر داد و گفت: هم اکنون حبوبات طبق روال در حال توزیع است و مشکلی نداریم.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: بار‌ها اعلام کرده ایم که سامانه‌ها همچون سامانه بازارگاه، سامانه جامع تجارت عامل اصلی گرانفروشی و نابه سامانی بازار هستند چراکه بدلیل آنکه ۲ دفتره کالا ثبت می‌شود، تنها واردکننده منتفع  و توزیع کننده متضرر می‌شود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید