چرا تولید روغن نباتی کاهش یافت؟

0

عضو هیات مدیره انجمن روغن نباتی گفت: تولید روغن طی دی ماه امسال با روندی کاهشی روبرو شد.

به گزارش نبض صنعت، علی فاضلی گفت: در دی تولید روغن نسبت به سه ماه اخیر کاهش پیدا کرد اما هنوز آمار نهایی آن منتشر نشده است. علت کاهش تولید روغن زمزمه‌های حذف ارز دولتی و عدم تخصیص ارز به واردکنندگان مواد اولیه بود.

وی توضیح داد: عدم تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی به واردکنندگان، چالش در حوزه حمل و نقل و زمزمه حذف ارز دولتی، باعث شد تولید روغن کم و این کالا در برخی مناطق کمیاب شود.

وی ادامه داد: اخیرا هم روغن صنایع و شیرینی‌پزی‌ها کمیاب شد. گویا وزارت جهاد کشاورزی روغن را سهمیه‌ای به صاحبان صنایع تحویل می‌دهد اما به دلیل کاهش تولید، سهمیه‌ای اختصاص نمی‌دهد.

تقاضا برای خرید روغن زیاد شد

فاضلی گفت: اکنون تقاضا برای خرید روغن در آستانه شب عید بیشتر شد. به عنوان مثال سه ماه گذشته قفسه روغن‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای ۱۰ روزه تمام می‌شد اما حالا به دلیل زمزمه حذف ارز دولتی ۳ روزه تمام می‌شود.

این تولیدکننده افزود: فعلا در تامین مواد اولیه و تخصیص ارز به واحدهای تولیدی مشکل خاصی گزارش نشده است. به نظر می‌رسد تصمیم‌گیران در حذف ارز دولتی تردید دارند.

فاضلی گفت: تولیدکنندگان در حال تولید روغن هستند. باید دید در هفته آینده چه تصمیمی برای این صنعت گرفته می‌شود.

براساس این گزارش اخیرا دبیر ستاد تنظیم بازار در نامه‌ای نوشت: کارخانه‌های تولیدی در سال جاری باید نسبت به تولید ماهانه ۱۸۰ هزار تن روغن که ۱۲۰ هزار تن در بخش‌های خانوار، ۲۵ هزار تن در بخش صنف و ۳۵ هزار تن در بخش صنعت خواهد بود، اقدام کنند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید