آتش سوزی در ۳۰ واحد لوازم خانگی کوچک

0
بازار لوازم خانگی
بازار لوازم خانگی

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران از آتش سوزی در ۳۰ واحد عرضه لوازم خانگی کوچک در بازار بزرگ تهران خبر داد.

به گزارش نبض صنعت، اکبر پازوکی درباره آتش سوزی امروز در بازار بزرگ تهران نیز گفت: حدود ۳۰ واحد عرضه لوازم خانگی کوچک مثل ماکروفر، جاروبرقی، آبمیوه‌گیری، خردکن و چرخ گوشت و غیره در این آتش سوزی سوخته‌اند، اما هنوز میزان خسارات مشخص نیست.

وی در ادامه با اشاره به افزایش ۸ تا ۱۲ درصدی قیمت لوازم خانگی از سوی برخی شرکت‌ها در ماه‌های گذشته، تصریح کرد: شرکت‌ها پس از اعلام سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، قیمت‌ها را به نرخ‌های قبلی شان برگرداندند، جز یک شرکت لوازم خانگی که همچنان بر قیمت‌های جدید خود پافشاری می‌کند.

اما به گفته وی بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با وزارت صمت، امروز ۲۳ بهمن آخرین فرصت کاهش قیمت شرکت‌های لوازم خانگی است و اگر قیمت‌ها را کاهش ندهند با این شرکت‌ها برخورد خواهد شد.

البته باید به این نکته هم اشاره شود که اواسط دی ماه دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران از افزایش ۳۹ درصدی قیمت نهاده‌های تولید از ابتدای امسال تاکنون خبر داده بود و اواخر دی هم ماه رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اعلام کرد که برخی تولید کنندگان لوازم خانگی در روزهای اخیر قیمت محصولات خود را ۸ تا ۱۲ درصد افزایش دادند. بیشترین افزایش قیمت مربوط به یخچال و فریزر و کولر آبی بود و قیمت ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی تغییری نکرده بود.

در همین حال مقامات وزارت صمت تاکید کردند که این افزایش قیمت‌ها بدون مجوز و غیرقانونی بوده است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید