7 هزار قلم کالا مشمول درج قیمت تولیدکننده شد

0
وزیر صنعت
وزیر صنعت
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با اجرایی شدن قانون درج قیمت تولیدکننده بر روی کالاها، حدود ۷ هزار قلم کالا تاکنون مشمول درج این قیمتها شده‌ است.

به گزارش نبض صنعت، رضا فاطمی امین اظهار داشت: در مرحله اول اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده روی کالا، حدود 3 هزار کالا و در مرحله بعدی حدود 4 هزار قلم کالا مشمول درج قیمت تولیدکننده شده است.

وی افزود: قیمت کالا‌ها از درب کارخانه تا ورودی فروشگاه‌ها از طریق فاکتور‌های ثبت شده در سامانه جامع تجارت کنترل می‌شود و از مغازه تا مصرف کننده نهایی نیز برای لاستیک (چون به شخص با کدملی داده می‌شود) قابل کنترل است. برای کنترل و رصد قیمت کالا‌ها از فروشگاه‌ها به مصرف کننده نهایی نیز پروژه درج قیمت تولیدکننده را گذاشته‌ایم، تولیدکننده قیمت تمام شده (با ارزش افزوده) را بر روی کالا درج می‌کند و فروشنده موظف است قیمت نهایی (مصرف کننده) را بر روی قفسه‌های فروشگاهی در معرض دید خریداران قرار دهد.

بر این اساس، برای کالا‌های مصرفی حداکثر ۳۰ درصد و برای کالا‌های سرمایه‌ای حداکثر ۲۰ درصد هزینه مجاز توزیع لحاظ می‌شود و طبق اعلام مسئولان، مردم به عنوان ناظر بر بازار نظارت می‌کنند و مشکلات احتمالی را به سامانه ۱۲۴ اطلاع خواهند داد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید