کدام کالاها در سال 1400 گران و یا ارزان شدند؟

0
کالای اساسی
فروشگاه
گزارش رصد و پایش قیمت اقلام اساسی بازار طی 11 ماهه سال 1400 نشان می دهد قیمت برنج، سیب زمینی، آب آشامیدنی بطری و رب گوجه فرنگی نسبت به یک سال قبل بیش از 100 درصد رشد داشته است.

به گزارش نبض صنعت، کارگروه رصد و پایش قیمت اقلام اساسی و پر مصرف بازار توسط انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان و با مشارکت انجمن های استانی در پایان هر ماه اقدام به احصاء قیمت اقلام اساسی و پر مصرف بازار کرده و گزارش آن را به معاون اول رئیس جمهور می کند.

مطابق این گزارش با رصد 52 قلم کالای اساسی و پرمصرف بازار منتهی به 1 اسفند 1400 مشخص شد میانگین کشوری قیمت 21 قلم کالا نسبت به ماه گذشته بدون تغییر مانده است.

تعداد 18 قلم کالا از 52 قلم کالا نسبت به ماه گذشته افزایش قیمت بین یک تا 10 درصد داشته اند. قیمت انواع برنج ایرانی، سیب‌زمینی، موز، پیاز و گوجه‌فرنگی نسبت به ماه قبل افزایش قیمت بیش از 10 درصد داشته است.

همچنین قیمت آب آشامیدنی بطری، ورق فولادی، پودر شوینده ماشینی و انواع تایر نسبت به ماه قبل کاهش قیمت بین یک تا 10 درصدی داشته اند.

بر اساس این گزارش قیمت برنج طارم، برنج هاشمی، نخود، سیب زمینی، آب آشامیدنی بطری و رب گوجه فرنگی نسبت به یک سال گذشته افزایش قیمت بیشتر از 100 درصدی داشته اند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید