فلزات تولیدی روی دست چینی ها باد کرد

0
فلزات جهانی
فلزات جهانی
کاهش مصرف فلزات در چین به دنبال رکود در ساخت و ساز و فعالیت های صنعتی در طول بازی های المپیک زمستانی و تعطیلات سال نو باعث شد تا مقدار زیادی از فلازت تولیدی در این کشور در کارخانه ها یا بنادر دپو شود.

به گزارش نبض صنعت، اکنون که جشن ها به پایان رسیده، مشخص نیست تقاضا چقدر سریع بهبود می یابد و اینکه آیا مصرف کنندگان قیمت های نسبتاً بالا را خواهند پذیرفت یا نه به تعیین جهت بازارها در روزها و هفته های آینده کمک خواهد کرد. اگرچه بانک مرکزی نرخ های بهره خود را در روز دوشنبه بدون تغییر نگه داشت و کاهش قیمت مسکن نیز بهبود یافت اما به نظر می رسد تردیدی وجود ندارد که پکن آماده است تا تقاضا را در بخش املاک و سایر بخش ها مانند خودرو تقویت کند.

بر اساس گزارش بازار فلزات شانگهای، در میان تولیدکنندگان چینی، بهبود مصرف کندتر از حد انتظار بوده است به طوری که تولیدکنندگان لوله مسی در هفته گذشته تنها با ۵۹ درصد ظرفیت کار کردند.

بر اساس این گزارش، احیای مجدد موارد کووید در شرق چین بر خریدها نیز تأثیر گذاشته و باعث افزایش ذخایر شده است. موجودی آلومینیوم و روی نیز افزایش یافته است. کاهش سرعت ساخت و ساز در بازارهای آهنی، موجودی میلگرد را به بالاترین سطح ۱۰ ماهه رسانده است و با وجود تلاش دولت برای جلوگیری از احتکار و کاهش قیمت، ذخایر سنگ آهن در بنادر چین از ژوئن ۲۰۱۸ به این اندازه قوی نبوده است.

با این حال، تلاش‌های پکن برای کنترل بازارهایی مانند سنگ آهن و زغال‌سنگ مطمئناً محرک‌های مالی گسترده‌تری را پیش‌بینی می‌کند که می‌تواند تقاضا را افزایش دهد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید