قیمت گذاری تثبیتی ۴ محصول لوازم خانگی/شرط آزادسازی واردات

0
بازار لوازم خانگی
بازار لوازم خانگی
در جلسه ستاد تنظیم بازار با حضور معاون اول رئیس جمهور مقرر شد قیمت چهار قلم از کالاهای پر مصرف لوازم خانگی شامل یخچال فریزر، لباسشویی و تلویزیون مشمول قیمت گذاری تثبیتی شود.

 به گزارش نبض صنعت، در جلسه ستاد تنظیم بازار برای چندمین بار موضوع قیمت لوازم خانگی و تنظیم بازار آن مطرح شد که در نهایت مقرر شد تمام اقدامات لازم برای کاهش قیمت‌ها و مدیریت بازار انجام شود.

مخبر، معاون اول رئیس جمهور در این جلسه با اشاره به کنترل آشفتگی‌های اولیه در بازار از همه اعضا خواست با تمهیدات مناسب و افزایش نظارت‌ها ایجاد ثبات در قیمت و بازار کالاهای اساسی را دنبال کنند.

وی با تأکید بر جلوگیری از هرگونه افزایش قیمت مخصوصاً در روزهای پایانی سال افزود: همه کسانی که در این زمینه همکاری مناسبی دارند مورد تشویق قرار بگیرند و با متخلّفین در هر صنعتی به‌شدت برخورد شود.

در این جلسه  با توجه به توقف افزایش قیمت‌ها، ایجاد شفافیت در سامانه جامع تجارت، ثبت دقیق فاکتور فروش، درج قیمت تولیدکننده، کاهش قیمت تمام‌شده از طریق ساخت مواد داخل و کاهش تعرفه واردات قطعات و تلاش برای افزایش تیراژ تولید و ایجاد تنوع در محصول تأکیداتی مطرح شد . البته  براساس تصمیمات ستاد تنظیم بازار مقرر شد چنانچه تولیدکنندگان داخلی لوازم خانگی قیمت‌های خود را در بازار واقعی نکنند، برنامه‌ریزی لازم برای آزادسازی واردات متناسب با نیاز مردم انجام شود.

قیمت گذاری تثبیتی 4 قلم از لوازم خانگی

در این جلسه عنوان شد که از سال 97 تاکنون با ممنوعیت لوازم خانگی تاکنون قیمت چهار قلم از کالاهای پر مصرف لوازم خانگی شاهد افزایش 150 تا 200 درصدی بوده است که این موضوع نشان می دهد تولید کنندگان بدون حضور رقبا نسبت به تغییرات قیمتی کالاها اقدام کرده‌اند.

به همین منظور با تاکید معاون اول رئیس جمهور قرار شد قیمت چهار قلم از کالاهای پر مصرف لوازم خانگی شامل یخچال فریزر، لباسشویی و تلویزیون مشمول قیمت گذاری تثبیتی شود به این صورت که باید هرگونه تغییرات قیمتی در این کالاها با مجوز وزارت صنعت انجام شود.

همچنین در این جلسه عنوان شد با وجود کاهش قیمت‌ها توسط برخی از تولیدکنندگان همچنان بازار شاهد کاهش قیمت‌ها نیست که این موضوع را باید در عوامل توزیع دانست به نحوی برخی از شرکت‌های تولیدکننده خود توزیع کننده هم هستند که قرار شد این موضوع مورد بررسی جدی قرار گرفته و روند توزیع اصلاح شود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید