رشد ۱۳۶ درصدی سرمایه گذاری خارجی صنعتی در ۱۰ ماهه ۱۴۰۰

0
سرمایه‌گذاری خارجی در بخش صنعت، معدن و تجارت از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان دی‌ماه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ۱۳۵.۹ درصدی را تجربه کرده است.

به گزارش نبض صنعت، طبق جداول آماری منتشر شده وزارت صنعت، معدن و تجارت، در ۱۰ ماهه امسال ۱۲۹ مورد سرمایه‌گذاری خارجی با حجم سه میلیارد و ۴۸۵ میلیون دلار در بخش‌های صنعت، معدن و تجارت کشور مصوب شده است که از نظر تعداد رشد ۲۴ درصدی نشان می‌دهد. این در حالی است که در مدت مشابه پارسال ۱۰۴ مورد سرمایه‌گذاری خارجی با حجم یک میلیارد و ۴۷۷‌میلیون دلار به تصویب رسیده بود.

بر اساس این گزارش سرمایه‌گذاری خارجی مصوب شامل همه درخواست‌ها اعم از سرمایه‌گذاری برای ایجاد طرح‌های جدید، خرید سهام شرکت‌های موجود و همچنین سرمایه‌گذاری‌های خارجی در قالب ترتیبات قراردادی است.

رشد تولید لوازم‌خانگی بزرگ تا پایان دی‌ماه

همچنین از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه تولیدکنندگان لوازم خانگی با ثبت عملکرد مثبت در سه قلم لوازم‌خانگی بزرگ، رشد تولید یخچال‌فریزر، ماشین لباسشویی و کولر آبی را به ثبت رساندند.
بر اساس این گزارش مطابق آمار‌های رسمی منتشر شده وزارت صنعت، معدن و تجارت، در ۱۰ ماهه امسال یک میلیون و ۸۵۳ هزار و ۲۰۰ دستگاه انواع یخچال و فریزر در کشور تولید شد که این میزان تولید در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد ۹ درصدی نشان می‌دهد. ضمن اینکه در این مدت کارخانجات داخلی موفق به تولید یک میلیون و ۱۷ هزار و ۲۰۰ دستگاه انواع تلویزیون شدند که نشان می‌دهد افت تولید تلویزیون نیز جبران شد.
در همین مدت، تولید ماشین لباسشویی رشد ۲۳ درصدی ثبت کرد و به یک میلیون و ۱۸۰ هزار و ۴۰۰ دستگاه رسید. همچنین شرکت‌های داخلی با تولید ۹۱۳ هزار و ۶۰۰ دستگاه کولر آبی تا پایان دی‌ماه، رشد ۵.۲ درصدی به ثبت رساندند.
انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید