کفش دست دوز ۵۰ درصد گران شد

0
کفش
کفش
رئیس اتحادیه کفش دوزان دست دوز تهران با اشاره به افزایش 100 درصدی قیمت چرم و رشد 400 درصدی قیمت مواد پتروشیمی، گفت: با وجود افزایش قیمت مواد اولیه، قیمت کفش نسبت به سال گذشته فقط 50 درصد افزایش داشته است.

به گزارش نبض صنعت، رسول شجری با بیان اینکه کفش دوزان حتی نمی توانند قیمت تولید شده خود را بازگردانند، از وضعیت نامناسب فروش گفت و اظهار کرد: دلیل این موضوع وجود تولیدکننده زیاد کفش و در واقع رقابت بین این واحدهای صنفی است.

وی ادامه داد: در ایام نوروز خرید کفش افزایش دارد اما خوشبختانه در سطح شهر کفش به اندازه کافی موجود است و قیمت ها نیز تقریبا منصفانه است.
رئیس اتحادیه کفش دوزان دست دوز تهران درباره دلایل گران شدن کفش در بازار تصریح کرد: مهم ترین دلیل این موضوع افزایش چشمگیر مواد اولیه است. به عنوان مثال چرم ماده اولیه ای است که در کار کفش حرف اول را می زند. این ماده بیش از 100 درصد گران شده است.
وی در مورد قیمت مواد پتروشیمی نیز گفت: بعضی از اقلام این مواد طی سال 1399 تا امسال حدود 400 درصد افزایش داشته اند، اما با این وجود به دلیل آن که تولید در داخل بیش از مصرف است، در حال حاضر قیمت ها خیلی افزایش نیافته است و بعضی از تولیدکنندگان به هر شکل ممکن و با هر کیفیتی تولید خود را عرضه می کنند. از فعالیت این تولیدی ها جلوگیری نمی شود تا کسب و کار آن ها بسته نشود و کارگرهای آن ها حفظ شود.
شجری با اشاره به افزایش 50 درصدی قیمت کفش نسبت به سال گذشته، اظهار کرد: این در حالی است که قیمت مواد اولیه 100 درصد افزایش یافته است. به عنوان مثال کفش دست دوز چرمی که سال گذشته با 500 هزار تومان می توانستیم بخریم، امسال تا 750 هزار تومان افزایش یافته است.
رئیس اتحادیه کفش دوزان دست دوز تهران درباره قیمت نهایی کفش گفت: قیمت نهایی یک کفش به قیمت مواد اولیه و هزینه های جانبی از جمله آب، برق، محل اجاره و دستمزد کارگر بستگی دارد. با توجه به زیاد بودن تولید کننده، کفش دوزان نمی توانند قیمت واقعی کفش را بگیرند و به همین جهت باید فکری برای صادرات کفش کنیم چون در حال حاضر با عدم صادرات و ازدیاد تولید، فرصت فعالان این صنعت را هدر می دهیم، در حالی که می توان از صنعت کفش ارزآوری بیشتری داشت.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید