تغییر موضع دولت و احتمال لغو ممنوعیت واردات لوازم خانگی از 1401

0
بازار لوازم خانگی
بازار لوازم خانگی
در حالی که طبق مصوبه دولت، ممنوعیت واردات لوازم خانگی به کشور تمدید شده است، وزیر صمت از لزوم واردات 20 درصدی برای تامین نیاز بازار لوازم خانگی خبر داد.

به گزارش خبرنگار نبض صنعت، واردات لوازم خانگی از سال 97 با مصوبه اولیه شورای هماهنگی سران سه قوه ممنوع شد و با تمدید این مصوبه، ممنوعیت واردات لوازم خانگی تا پایان سال ۱۴۰۰ نیز مصوب شد.

این موضوع در دولت رئیسی نیز مورد تاکید قرار گرفت به طوری که رئیس جمهور دستور داد ممنوعیت واردات لوازم خانگی همچنان ادامه داشته باشد.

این اتفاق در پی نامه نگاری هایی رخ داد که تولیدکنندگان لوازم خانگی با نهاد و دستگاه های مختلف انجام دادند و واردات لوازم خانگی را تهدیدی برای تولید داخل دانستند.

اما به محض دستور دولت بر تمدید ممنوعیت واردات لوازم خانگی شاهد افزایش قیمت تولیدات داخلی بودیم که این موضوع انتقاد مردم و مسئولان را در پی داشت.

حال در جدیدترین اظهار نظر، رضا فاطمی امین وزیر صمت از لزوم واردات 20 درصد لوازم خانگی مورد نیاز کشور خبر داده و گفته: باید ۲۰ درصد واردات لوازم خانگی داشته باشیم.

به گفته وی، در حوزه لوازم خانگی باید ۲۰ درصد واردات و ۲۰ درصد صادرات داشته باشیم. البته واردات باید از کشور‌هایی به جز آنهایی که با ما خوب برخورد نکردند، باشد.

احتمالا منظور فاطمی امین، شرکت های ال جی و سامسونگ کره جنوبی است که در شرایط تحریم، ایران را ترک کردند.

باید دید در نهایت سیاست دولت به کدام سمت می رود و قیمتها در بازار لوازم خانگی از طریق واردات تنظیم می شود یا اینکه صنعت لوازم خانگی نیز مانند خودرو به سمت انحصار حرکت خواهد کرد؟ آیا ممنوعیت واردات لوازم خانگی فقط تا انتهای سال جاری ادامه دارد و برای سال 1401 برطرف می شود؟

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید