مدیر کل صنایع حمل‌ و نقل وزارت صنعت تغییر کرد

0
وزارت صمت
وزارت صمت
وزیر صنعت، معدن و تجارت در حکمی عبدالله توکلی لاریجانی به سرپرستی دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت منصوب کرد.

به گزارش نبض صنعت، سید رضا فاطمی امین در این حکم انتصاب خطاب به عبدالله توکلی لاهیجانی آورده است:

“بنا به پیشنهاد معاون صنایع حمل‌ و نقل و نظر به شایستگی، تعهد و تجارب ارزنده جنابعالی، به موجب این حکم به سمت سرپرست دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت منصوب می‌شوید.

انتظار می‌رود با همکاری همه بخش‌های مرتبط در وزارت صنعت، معدن و تجارت و سایر سازمان‌های حاکمیتی، در خدمت به مردم و کسب و کارها کوشا باشید. توفیق جنابعالی را از خداوند علیم و حکیم و حضرت ولی عصر (روحی فداه) خواستارم.”

عبدالله توکلی لاهیجانی، دانش آموخته مهندسی خودرو در مقطع دکتری از دانشگاه علم‌وصنعت ایران و کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک (طراحی کاربردی) از دانشگاه صنعتی شریف است.

وی رتبه اول آزمون سراسری و دانش آموخته برتر مقطع دکترا و از نخبگان صنعت خودرو با ۲۲ سال سابقه ممتد کارشناسی و مدیریتی در این حوزه است و تاکنون “مدیر پروژه تحولی گسترش برقی‌سازی و فناوری‌های نوین در وزارت صنعت، معدن و تجارت” و “مشاور عالی و مسئول اجرایی دانش‌بنیان کردن حوزه طراحی و ساخت محصولات در ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری” را در کارنامه کاری خود ثبت کرده است.

رئیس هیأت مدیره شرکت جامع تحقیق و توسعه فناوری‌های خودرو (جتکو)، مشاور طراحی، تحقیقات و توسعه محصول و مدیر پروژه خودروی اقتصادی کم‌مصرف در گروه صنعتی ایران‌خودرو، معاونت مهندسی و طراحی خودرو و همچنین مدیریت پروژه‌های متعدد طراحی توسعه محصول نظیر مگاپلتفرم سایپا، وانت ۱۵۱، X۱۰۰ یورو ۴، SR – پارس تندر (فیس لیفت تندر ۹۰) و … در مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو گروه خودروسازی سایپا، از جمله سوابق اجرایی و مدیریتی توکلی لاهیجانی بوده است.

توکلی لاهیجانی همچنین عضویت هیأت مدیره انجمن مهندسی خودروی ایران و سوابق متعدد آموزشی، پژوهشی و مشاوره‌ای با دانشکده و پژوهشکده خودروی دانشگاه علم‌وصنعت، مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا، دانشگاه آزاد اسلامی و … را در کارنامه خود دارا است. ضمن اینکه تألیف و ترجمه شش جلد کتاب و نگارش بیش از ۱۲ مقاله فارسی و انگلیسی در مجله‌های تخصصی داخلی و خارجی و ۱۰ها مقاله تحلیلی در رابطه با  توسعه صنعتی و صنعت خودروی کشور،  نشان از آشنایی سرپرست جدید دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت با صنعت خودرو است.

لازم به ذکر است که تا پیش از این، سهیل معمارباشی، مدیر کل صنایع حمل‌ و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت بود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید