خودروسازان برای عرضه محصول جدید به تغییر چراغ اکتفا نکنند

0
خودرو
خط تولید خودرو
عضو کمیسون صنایع و معادن مجلس گفت: خودروسازان برای عرضه خودروهای جدید و جایگزینی محصولات قدیمی به تغییرات جزئی مانند تغییر چراغ اکتفا نکنند.

به گزارش نبض صنعت، حجت اله فیروزی درباره انتشار برخی اخبار مبنی بر توقف خط تولید تیبا و پژو 405 در سال آینده، گفت: هرچند توقف خط تولید خودروهای کنونی و جایگزین کردن آنها با خودروهای به روز یکی از اساسی‌ترین نیازهای بازار است اما جایگزین کردن خودروی جدید نباید به معنای تولید همان محصولات قبلی با حداقل تغییرات باشد.

وی افزود: خودروهای جدید تولیدی باید متناسب با شرایط روز، براساس استانداردهای جهانی و سازگار با محیط زیست باشد. خودروهای جایگزین شده باید با کیفیت و با قیمت‌های مناسب باشد.

وی اضافه کرد: هرچند مطرح شد که خودروسازان باید خط تولید حداقل 2 نوع خودرو را متوقف کنند و خودروهای دیگری جایگزین شوند اما منظور ایجاد تغییرات حداقلی در بدنه موتور خودروهای کنونی یا تغییر شکل چراغ خودرو و عرضه آن به عنوان خودروی جدید نیست.

وی با بیان اینکه خودروسازان باید تحولی اساسی در کیفیت، ایمنی و ظاهر خودروهای جایگزین در نظر گیرند، ادامه داد: منظور از توقف تولید خودروها و جایگزین کردن آن‌ها با خودروهای جدید، ایجاد حداقل 80 درصد تغییر در این خودروها است نه اینکه خودروسازان با ایجاد تنها 5 درصد تغییر همین خودروهای موجود را به عنوان خودروی جدید به مردم ارائه کنند.

فیروزی تصریح کرد: مشاهده شده، خودروسازان با هدف اینکه خودروها را با قیمت بالاتر به فروش رسانند تغییرات حداقلی در خودروهای موجود ایجاد کرده و آن‌ها را به عنوان خودروی جدید به بازار عرضه می‌کنند این در حالی است که کیفیت، ایمنی  و… خودروها تغییر چندانی نداشته و فقط خودروهای موجود گرانتر به فروش می‌رسد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: با تغیرات حداقلی در خودروها مطالبات مردم، مجلس و رئیس جمهور محقق نمی‌شود و خودروسازان باید با برنامه‌ریزی مناسب و اعمال تغییرات اساسی، خودروی باکیفیت و با قیمت مناسب برای مردم تولید کنند.

وی با بیان اینکه کیفی‌سازی و متنوع‌سازی خودروهای تولیدی، مطالبه اصلی مردم، کمیسیون صنایع و معادن مجلس و رئیس جمهور از خودروسازان است، گفت: در تمامی جلساتی که اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس با نمایندگان وزارت صمت داشتند، بر لزوم افزایش تنوع، ارتقا کیفیت و منطقی و واقعی شدن قیمت‌ها تاکید شد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید