سیزده به در وزیر صنعت در پارکینگ خودروسازان

0
بازدید وزیر صنعت از ایران خودرو
وزیر صنعت، معدن و تجارت نحسی سیزده فروردین را در شرکت های خودروساز به در کرد.

به گزارش نبض صنعت، اوج گیری قیمت ها در بازار خودرو و نارضایتی مردم باعث شد تا رئیس جمهور در روزهای پایانی سال گذشته با حضور در ایران خودرو دستوراتی را برای رفع این مشکلات صادر کند تا علاوه بر خروج خودروهای دپو شده از پارکینگ خودروسازان، امکان تعدیل قیمت خودرو در بازار و ساماندهی عرضه و تقاضا نیز فراهم شود.

به منظور پیگیری این مسئله، امروز یعنی سیزدهم فروردین ماه وزیر صمت به ایران خودرو و سایپا (پارس خودرو) رفت تا در جریان چگونگی اجرای دستور رئیس جمهور قرار گیرد.

قیمت تیبا 9 میلیون تومان کاهش یافت

در جریان این بازدید، تیموری مدیرعامل سایپا در گزارشی به وزیر صنعت گفت: تعداد خودروهای کف پارکینگ خودروسازان به 40 هزار و 500 دستگاه کاهش یافت و همزمان قیمت خودروی تیبا در بازار حدود 9 میلیون تومان کاهش یافت.

وی گفت: در ابتدای بهمن سال گذشته 80 هزار دستگاه خودرو در کف پارکینگ‌ها وجود داشت که این رقم تا پایان سال به 43 هزار و 700 دستگاه رسید و حتی در هفته اول تعطیلات سالی جاری باز کاهش یافت و به 40 هزار و 500 رسید و قرار است تا پایان فروردین امسال تعداد خودروهای کف پارکینگ به 20 هزار دستگاه برسد.

وی افزود: سال گذشته از محل خودروهای کف پارکینگ و نیز تولید جاری در بهمن و اسفندماه تعداد 94 هزار خودرو تحویل مشتری دادیم که اثر خوبی در قیمت بازار داشت. کل تولید سال گذشته 397 هزار خودرو بود که یک چهارم آن در بهمن و اسفند انجام شد و با این اقدام قیمت خودرو در بازار کاهش یافت. مثلاً خودروی تیبا 8 تا 9 میلیون تومان کاهش قیمت پیدا کرد.

مدیرعامل سایپا گفت: تعداد خودروهای پلاک‌دار 3400 دستگاه بود که آماده تحویل بود اما از 24 اسفند که سیستم تحویل امکان تردد در جاده‌ها را نداشت اجازه تحویل 5 هزار خودرو به مشتریان را نداشتیم.

به گفته وی در ایام تعطیل و پایان سال گذشته 13 هزار دستگاه خودروی دیگر آماده تحویل به مشتریان شد که آماده پلاک‌گذاری هستند در این هفته از 6 فروردین تاکنون هزار دستگاه دیگر آماده پلاک و تحویل شد.

وی عنوان کرد: امسال برنامه تولید سایپا 650 هزار دستگاه خودرو است.

پارکینگ ایران خودرو خالی شد

مهدی خطیبی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز در این بازدید گفت: ۱۲ هزار دستگاه خودرو در پارکینگ اصلی این مجموعه دپو شده بود که با تامین قطعات و تکمیل آنها، تحویل مشتریان شد.

به گفته وی، در ۱۰ درصد از زمان سال گذشته، بیش از ۲۷ درصد از خودرو‌های تحویل شده کل سال را عرضه کرده‌ایم. از هفته دوم بهمن ماه گذشته تولید روزانه ایران خودرو افزایش یافته و تا پایان اسفندماه بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو تحویل مشتریان داده‌ایم.

به گفته وی، تعداد خودرو‌های ناقص و کف پارکینگ ایران خودرو در ابتدای بهمن ماه بیش از ۸۲ هزار دستگاه بوده است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تصریح کرد: هم اکنون تعداد قابل توجهی از خودرو‌هایی که موعد تحویل اردیبهشت و خرداد بودند را هم تحویل مشتریان داده‌ایم. 

وی ادامه داد: تا دو ماه آینده سمند و پژو 405 از مدار تولید خارج می‌شوند و خودروهای جدید به بازار عرضه خواهد شد.

به گفته خطیبی، 15 هزار دستگاه خودروی تارا و سورن نیز تا 15 اردیبهشت‌ماه تحویل مشتریان داده خواهند شد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید