اتاق بازرگانی می توانست جلوی ضرر سهامداران بورس را بگیرد

0
بورس
عضو کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق ایران گفت: اگر آموزش‌هایی توسط اتاق بازرگانی در زمینه بورس صورت می‌گرفت و اتاق می‌توانست این آموزش را از طریق اعضای خود اشاعه دهد، شاهد این میزان از ضرر‌ها در سال ۹۹ نبودیم.

به گزارش نبض صنعت، حسین سلیمی گفت: اتاق ایران در شورای عالی بورس نماینده دارد، اما بر عکس آن  نیست و اتاق در آموزشِ بورس و نحوه خرید و فروش سهم به چه صورت است، نقشی نداشته، عضوی از اتاق بازرگانی در تصمیم گیری‌های بورس حضور دارد، البته اتاق دارای یک عضو از بین  ۱۵ عضو شورای عالی بورس است، به همین علت تاثیر گذاری اتاق در تصمصات بورس ناچیز است، اما بر عکس آن اتفاق نمی‌اُفتد و تاثیرگذاری بورس بر ۳۵ عضو اتاق بازرگانی قطع است و اعضای از بورس در جلسات و تصمیم گیری های اتاق بازرگانی حضور ندارند.

وی افزود: اتاق بازرگانی انجمنی برای شرکت‌های بورسی ایجاد کرد، ولی در جهت آموزش نبود. اما آموزش و ورود شرکت‌ها به بورس توسط اتاق بازرگانی ایده جالبی است به دلیل اینکه تعدادی از افراد شرکت بورسی دارند، اما به فکر بزرگ کردن آن‌ها نیستند، اما اتاق می‌تواند در وهله اول به اعضای خود که دارای شرکت‌های تجاری هستند آموزش بورس دهد تا در صورت نیاز آن‌ها برای بزرگ کردن شرکت خودشان وارد بورس شوند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید