جلسه مجلس با وزیر صنعت و خودروسازان در مورد واردات خودرو

0
نشست خودرویی مجلس با وزیر صنعت
رئیس نشست هم‌اندیشی نمایندگان برای اجرای سیاست‌های کلی نظام گفت: در نشست امروز صبح با حضور وزیر صمت و معاونان وی بحث واردات خودرو و مشکلات خودروسازی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
به گزارش نبض صنعت، حمیدرضا حاجی بابائی رئیس نشست هم‌اندیشی نمایندگان برای اجرای سیاست‌های کلی نظام در تشریح جلسه امروز صبح این هم‌اندیشی گفت: این جلسه با حضور فاطمی‌ امین وزیر صنعت و معاونانش و مدیر عامل ایران خودرو برای بررسی بحث خودروسازی و واردات خودرو برگزار شد.

وی ادامه داد: با توجه به مباحثی که در زمان بررسی بودجه سال ۱۴۰۱ در خصوص خودرو و واردات آن مطرح شد، سر و صداهای بسیاری ایجاد و موافقان و مخالفان بسیاری اظهارنظر کردند و براین اساس مقرر شد، جلسه هم اندیشی برای اجرای سیاست‌های مقام معظم رهبری با موضوع خودرو برگزار شود.

حاجی بابایی تاکید کرد: امروز اولین جلسه از سلسله نشست‌های مجلس با موضوع خودرو و واردات خودرو با حضور وزیر صمت بود، بحث های بسیار خوب و چالشی مطرح و ضمن ارائه توضیحات فاطمی امین، نمایندگان نیز نقطه نظرات، پیشنهادات و سوالات خود را بیان کردند تا مجلس بتواند، بعد از بررسی ها به یک جمع‌بندی برسد و وضعیت خودرو از این بلاتکلیفی رها شود.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: در حال حاضر  نه خودروسازی ما در شأن مردم است و نه خودرو به میزان کافی تولید می‌شود و مردم نیز به شدت از این موضوع ناراضی هستند، بنابراین بحث تعیین تکلیف بازار خودرو و واردات آن باید هر چه سریعتر انجام شود تا مردم مجبور نباشند، خودروی بی‌کیفیت را به بالاترین قیمت خریداری کنند.

وی افزود: متاسفانه همیشه یک اختلاف بزرگی میان تولید و نیاز مردم به خودرو وجود دارد و اقداماتی از جمله قرعه‌کشی برای مردم مشکلاتی را به وجود آورده است. بر این اساس سه‌شنبه هفته آینده نیز جلسه‌ای دیگر با حضور وزیر صمت برای بررسی خودرو و واردات آن برگزار خواهد شد تا بتوان با ایجاد یک هم افزایی قدم‌های موثری را برای رفع مشکلات حوزه خودرو در کشور برداریم.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید