خریداران خودرو به کجا شکایت کنند؟

0
گروه بهمن
تأخیر در تحویل خودروهای ثبت‌نامی در حالی موجب سردرگمی خریداران خودرو شده است که قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی می‌گوید: خریداران خودرو می‌توانند با خودروسازان تفاهم و به دریافت دیرکرد، بسنده کنند. همچنین این موضوع قابل رسیدگی در سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده و تولیدکننده است.

به گزارش نبض صنعت، محمدصادق مفتح، قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی در مورد تاخیر خودروسازان در تحویل خودرو به مشتریان، گفت: زمانی که خودروسازان خودرو را در تاریخ تعهدشده به مشتریان تحویل ندهند، تخلف کرده‌اند.

تفاهم خریداران خودرو با خودروسازان 

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی در پاسخ به این سوال که «اگر خودروساز، طبق تعهد خود خودرو را به خریداران خودرو تحویل نداد، خریداران  به کجا شکایت ببرند؟» گفت: اگر متقاضیان خودرو، قراردادی با شرکت‌های خودروسازی بستند و طبق تعهد خود، پول خودرو را به خودروساز مربوطه به صورت تمام و کمال پرداخت کردند و خودروساز طبق تعهدات خود در زمان مقرر، خودرو را به مردم تحویل نداد، خریداران خودرو می‌توانند به دو روش عمل کنند.

مفتح با اشاره به اینکه عدم تحویل خودرو در موعد مقرر تخلف است، گفت: راهکار نخست این است که خریداران خودرو با خودروساز مربوطه تفاهم کرده و به دریافت دیرکرد و خودروی خود بسنده کنند.

خریداران خودرو شکایت خود را به سازمان حمایت ببرند 

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی با اشاره به راهکار دوم پیش روی خریداران خودرو، گفت: اما تصمیم با خود خریداران خودرو است. خریداران خودرو می‌توانند اگر شکایتی دارند، شکایت خود را به سازمان حمایت ببرند زیرا اگر شکایتی دارند، قابل رسیدگی در سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده و تولیدکننده است و این سازمان به شکایت آنها رسیدگی می‌کند.

مفتح افزود: البته این مورد تنها در مورد خودروسازان داخلی نیست و واردکنندگان خودرو نیز موظف‌اند در تاریخ تعهدشده خودروهای وارداتی ثبت نامی را به خریداران خودرو تحویل دهند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید