قیمت خودرو در بازار 9 اردیبهشت 1401

0
بازار خودرو
بازار خودرو
قیمت خودرو طی روزهای گذشته آرامش نسبی گرفته، با این حال در شرایط آرامش هم برخی خودروها روند صعودی خود را حفظ کرده‌اند. کارشناسان معتقدند افزایش قیمت‌ها متاثر از تورم کلان کشور است.

به گزارش نبض صنعت، قیمت خودرو صفر داخلی در روز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ با توجه به قیمت روزانه با تغییراتی همراه است.

قیمت خودرو صفر داخلی امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در بازار به شرح زیر است:

قیمت پراید ۱۱۱ به ۲۰۲ میلیون تومان رسیده است. پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۷۶ میلیون تومان معامله می شود.

دنا پلاس اتوماتیک مدل  ۱۴۰۱ هم‌اکنون با قیمت ۴۹۹ میلیون تومان در بازار موجود است. قیمت دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز به ۳۸۶ میلیون تومان رسیده است.

قیمت خودروهای پرطرفدار

قیمت تیبا هاچ‌بک پلاس در این هفته تا قله ۲۱۳ میلیون تومان پرواز کرد.

پژو ۲۰۶ تیپ 2 نیز هم‌اکنون در محدوده قیمتی ۳۰۹ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. قیمت پژو ۲۰۶ تیپ 5 به ۳۴۷ میلیون تومان رسیده است.

پژو پارس اتوماتیک نیز تا ۴۴۵ میلیون تومان پیش رفته است. تارا اتوماتیک که طرفداران خاص خود را دارد طی این روزها با قیمت ۵۸۷ میلیون تومان معامله می‌شود.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

فربد زاوه، کارشناس صنعت خودرو گفت: قیمت خودرو چه با قرعه‌کشی و چه با حذف قرعه‌کشی، متاثر از تورم کلان کشور، در حال افزایش است.

وی توضیح داد: با قیمت‌گذاری دستوری نمی‌توان جلو افزایش قیمت را گرفت. بدون تغییر در رفتار مالی و شیوه اداره دولت نمی‌توان قیمت‌ها را کنترل کرد. راهکار حل این مشکلات نیز سیاسی است و به اقتصاد سیاسی کشور ارتباط دارد.

پیش از این بابک صدرایی، کارشناس صنعت خودرو نیز گفته بود: اگر مذاکرات وین به نتیجه نرسد و قیمت دلار نیز ثبات پیدا نکند، قیمت همه خودروها در آینده افزایش می‌یابد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید