قیمت جدید کالاهای یارانه‌ای امروز مشخص می‌شود

0
خاندوزی وزیر اقتصاد
وزیر اقتصاد گفت: وزارت صمت مکلف شده برای کالاهای یارانه ای و مشتقات آنها قیمت گذاری کند. این موضوع در جلسه امروز نهایی خواهد شد و رسما به اتحادیه ها و اصناف اعلام می شود.

به گزارش نبض صنعت، وزیر اقتصاد در حاشیه نشست هیئت دولت در خصوص شناسایی یارانه بگیران در پاسخ به رشد قیمت‌ها و افزایش تورم در نتیجه حذف ارز ترجیحی گفت: با توجه به اینکه طرح دولت ابعاد مختلفی دارد، دولت پیش از اینکه وارد مسئله ارز ترجیحی و تغییر یارانه کالاهای اساسی بشود، کالاهای دیگری نیز که ممکن است از این مسئله در بازارهای دیگر تاثیر بگیرند را در نظر گرفته است. مصوبات مربوط به سایر بخش‌ها در واقع پیش از این مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: طی دو هفته اخیر، در مورد مسئله مسکن، خودرو و … مصوباتی از سوی وزرا به دولت ارائه شد تا بر این اساس ابعاد افزایش قیمتها از طریق سیاست‌های خنثی‌کننده جبران شود. اما در مورد اقلامی که نحوه پرداخت یارانه آنها تغییر کرده و مشمول افزایش قیمتها شده اند، اقلامی هستند که برخی کالاهای مشتقه دارند که با افزایش قیمت آنها، این مشتقات نیز به لحاظ اقتصادی باید تغییر قیمت متناسب داشته باشند.

خاندوزی ادامه داد: برای جلوگیری از افزایش قیمت سایر کالاها و اینکه افزایش قیمتها با قاعده و ضوابط کنترل شده باشد، از پیش، وزارت صمت مکلف شده هم برای این کالاها و هم برای مشتقات این اقلام قیمت گذاری کند که در جلسه امروز نهایی خواهد شد و رسما به اتحادیه ها و اصناف اعلام می شود.

در همین حال، میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: وزارت رفاه طبق قانون بودجه موظف بود طی سه ماه یارانه بگیران را شناسایی، ساماندهی و پالایش کند تا در نتیجه افراد با درآمد بالا حذف و افراد جدید را وارد کند، این وظیفه به عهده آنها است.

وی افزود: اقدامات مربوط به بررسی اعتراضات باید از سوی وزارت رفاه تسریع شود و پس از شناسایی افراد اگر فردی مستحق یارانه بوده ولی آن را دریافت نمی کرده، میزان یارانه معوق به حساب آنها واریز می شود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید