کشمکش تازه بر سر افزایش قیمت شوینده ها

0
محصولات شوینده
پس از انتشار صورت جلسه انجمن صنایع شوینده در مورد افزایش قیمت محصولات شوینده و تایید و تکذیب تولیدکنندگان و مسئولان سازمان حمایت، امروز رئیس انجمن از موافقت سازمان حمایت با گرانی شوینده ها خبر داده اما مسئولان سازمان حمایت این موضوع را رد می کنند.

به گزارش خبرنگار نبض صنعت، هفته گذشته صورتجلسه انجمن صنایع شوینده منتشر شد که در آن، رشد 30 درصدی قیمت پودرهای شوینده دستی و ماشینی و افزایش 40 درصدی قیمت سایر محصولات شوینده و بهداشتی مصوب شده بود.

بر این اساس، طبق اعلام انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی مصوب شده بود که قیمت محصولات شوینده از ابتدای خردادماه ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش یابد.

قیمت محصولات شوینده

پس از انتشار این صورت جلسه، یک مقام آگاه در ستاد تنظیم بازار با رد صدور هرگونه مجوز افزایش قیمت شوینده ها، گفت: افزایش قیمتی برای شوینده ها به تصویب دولت نرسیده است.

وی اظهار داشت: هیچ بحثی در خصوص قیمت‌های جدید محصولات صنایع شوینده نشده و هر گونه افزایش قیمت بدون مجوز ممنوع است.

وی مدعی شد: نامه منتشر شده بدون تاریخ، امضا و مهر بوده و به نظر می‌رسد ناشی از فضاسازی برخی اعضای انجمن و به‌ منظور دریافت مجوز افزایش قیمت باشد.

حالا با گذشت 4 روز از صحبت های آن مقام آگاه، رئیس هیات مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی‌ از موافقت دولت با افزایش قیمت شوینده ها خبر داده است.

به گفته بختیار علم بیگی، بر اساس مجوز سازمان حمایت، تولیدکنندگان مواد شوینده مجازند قیمت پودر شوینده دستی و ماشینی را 25 درصد افزایش دهند و قیمت سایر شوینده‌ها و محصولات آرایشی و بهداشتی مانند صابون و خمیر دندان نیز 40 درصد افزایش یابد.

این در حالی است که مسئولان سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار این موضوع را رد میکنند هرچند تابه حال هیچ مقام مسئولی به صورت رسمی این افزایش قیمت را رد نکرده است.

به این ترتیب باید منتظر ماند تا مشخص شود که آیا قیمت محصولات شوینده همانطور که در صورتجلسه تولیدکنندگان آمده بود، از اول خردادماه افزایش یافته یا خیر؟

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید