رکود سنگین در بازار خودرو

0
بازار خودرو
بازار خودرو
بازار خودرو با رکود سنگینی روبرو شده و محصولات ایران خودرو و سایپا امروز در بازار با نوسان کمی نسبت به روز گذشته عرضه می شوند اما خریداری برای این خودروها وجود ندارد.

به گزارش نبض صنعت، امروز معاملات در بازار خودرو بسیار بی رمق بوده و اصطلاحاً خودروها روی دست دلالان باد کرده و مشتری برای خرید وجود ندارد.

در این شرایط، قیمت خودروها نوسان کمی را تجربه کرده و حجم معاملات بسیار پایین است.

سعید مؤتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران در مورد وضعیت خرید و فروش در بازار خودرو گفت: بازار در رکود سنگینی قرار دارد؛ به‌ طوری که فروشنده خودرو زیاد است اما به‌ دلیل انتشار اخبار مربوط به واردات خودرو، خریداران تمایلی به خرید ندارند و از خرید عقب‌نشینی کرده‌اند تا ببینند آینده چه می‌شود.

وی افزود: قیمت خودرو در بازار روند کاهشی به خود گرفته اما همچنان نسبت به اسفند سال گذشته و اوایل سال جاری، قیمت‌ها بالاست و منطقی نیست. نکته قابل توجه آنکه اغلب قیمت‌ها روی کاغذ است و نمی‌توان گفت قیمت‌های فعلی، قیمت‌هایی است که خودرو با آنها مورد معامله قرار می‌گیرد.

به گفته وی، در صورتی که وضعیت عرضه بهبود یابد و نیاز بازار (چه از طریق واردات و چه از طریق تولید داخل) تأمین شود، قطعاً فاصله قیمتی ایجادشده بین کارخانه و بازار برطرف خواهد شد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید