آیین‌نامه‌ قانون واردات خودرو تا پایان هفته نهایی می شود

0
خودرو خارجی
خودرو خارجی
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: دولت مسئول واردات خودرو است و در قانون نیز تعداد و نوع خودرو های وارداتی برای دولت تعیین شده ضمن اینکه قرار است دولت آیین نامه آن را تا پایان هفته نهایی کند.

به گزارش نبض صنعت، تالار پشتی افزود: پس از ابراز نارضایتی مقام معظم رهبری از کیفیت خودروهای داخلی و فرمایش ایشان مبنی بر اینکه خودروسازان از حمایت ما سوء استفاده نکنند، شرایط برای واردات خودرو عوض شد.

وی گفت: در حال حاضر میدان اجرا در دست دولت است، دولت می گوید هم اکنون ۵۰۰ هزار خلاء وجود دارد و نمی شود به این سادگی آن را جبران کرد. البته واردات هم باید هدفمند باشد و این که هر تاجری، تعدادی وارد کند و بعد هم برود،  خیلی به نفع کشور و مردم نیست.

تالارپشتی با بیان اینکه دولت در حال تنظیم آئین نامه است، افزود: نظر ما این است که رضایت مردم ،اصل است.

وی اضافه کرد:‌ چندین سال است دو خودروساز بزرگ کشور حیاط خلوت دولت ها بودند و همه مباحث را به نوعی به مردم تحمیل می کردند ضمن اینکه قراردادهای خودروسازان معلوم نبود که چگونه است و همه چیز یک طرفه بود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه واردات, بازار خودرو را رقابتی می‌کند، گفت: هم اکنون بخش خصوصی به خوبی به میدان آمده و امیدوایم دولت در این آیین نامه شرایطی را فراهم کند تا بازار خودرو بهتر از قبل شود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید