رکود 90 درصدی بازار لوازم خانگی

0
بازار لوازم خانگی
بازار لوازم خانگی
رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: قدرت خرید مردم در ماه‎های اخیر آب رفته و همین امر سبب شده است خرید و فروش در بازار لوازم خانگی کاهشی قابل توجه را تجربه کند.

به گزارش نبض صنعت، اکبر پازوکی با تاکید بر اینکه بازار درگیر رکودی 90 درصدی است، گفت: جنس مشتریانی که در بازار لوازم خانگی هستند، تغییر کرده است.

وی ادامه داد: این روزها تنها کسانی دست به خرید می‎زنند که می‎خواهند جهیزیه تهیه کنند و البته کسانی که مجبورند لوازم خانگی بخرند.

وی در توضیح این مطلب ادامه داد: امروز اگر دزد به خانه‌ مردم نزند برای خرید کالا نمی‌آیند بلکه به سراغ تعمیر کالا می‌روند.

وی با تاکید بر اینکه قیمت‎ها در سال‎های اخیر افزایش قابل توجهی را تجربه کرده است، ادامه داد: اکنون ارزان‌ترین یخچال موجود در بازار 6 میلیون و 700 هزار تومان و ارزان‌ترین ماشین‌لباسشویی هم 7 میلیون تومان است.

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران درباره میزان افزایش قیمت لوازم خانگی از ابتدای سال‌ جاری تا کنون توضیح داد: از ابتدای سال 1401 تا خردادماه، هیچ افزایش قیمتی از سوی هیچ شرکت لوازم خانگی اعمال نشده البته استثناهایی در این زمینه وجود دارد که دو یا سه شرکت‌ها در اقدامی غیرقانونی نسبت به افزایش قیمت بعضی از لوازم خانگی تولیدی خود اقدام کرده‌اند که تخلفات آنها به وزارت صمت و سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اعلام شده است و در این رابطه ضرورت دارد تا انجمن‌های تولیدکنندگان لوازم خانگی راجع به این موارد نظرات خود را بیان کنند زیرا آنها متولی قیمت‌گذاری و کنترل نرخ‌ها هستند.

وی تاکید کرد: در سطح عرضه 3-2 شرکت تخلف داشته‌اند که پس از اعلام موارد تخلف از سوی ما، مراجع قانونی در حال پیگیری‌ هستند که چرا بدون دلیل و مجوز قانونی این کار را انجام داده‌اند.

وی درباره امکان معرفی این شرکت‌ها گفت: بنده نمی‌توانم این شرکت‌ها و یا محصولاتی را که گران کرده‌اند را تا پایان زمان بررسی مستندات از سوی وزارت صمت و سازمان حمایت اعلام کنم.

پازوکی تاکید کرد: خوشبختانه شرکت‌های بزرگ و تاثیرگذار در بازار لوازم خانگی، هیچ‌گونه افزایش قیمتی را در 3 ماه گذشته نداشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه دور جدید برخورد با کالای قاچاق در دستور کار است، گفت: می‎خواهند این بار در مبادی عرضه با کالای قاچاق برخورد کنند و این بدان معناست که واحد توزیعی که کالای قاچاق را می‎فروشد نیز به عنوان مجرم شناخته می‌شود.

پازوکی تاکید کرد: برای تحقق این هدف جلسات متعددی در حال برگزاری است البته فروش کالای قاچاق در سایت‎ها و شبکه‌ها مجازی رواج دارد و کمتر واحد صنفی شناسنامه‎دار این ریسک را به جان می‌خرد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید