روغن موتور 25 درصد گران شد

0
روغن موتور
با موافقت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، قیمت محصولات روانکار موتوری (روغن موتور) افزایش یافت و مجوز افزایش ۲۵ درصدی قیمت به انجمن پالایشگاه‌داران روغن‌سازی کشور داده شد.

به گزارش نبض صنعت، روز گذشته نامه‌ای از سوی انجمن پالایشگاه‌داران روغن‌سازی به رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه شیمیایی و غذایی ارسال شد که از دریافت مجوز افزایش قیمت روغن موتور دیزلی و بنزینی حکایت داشت.

طبق موارد اعلام شده، دلیل این افزایش قیمت روغن موتور، بالارفتن هزینه‌های تولید شامل قیمت لوبکات ، نرخ ارز و به تبع آن مواد افزودنی، مواداولیه وارداتی، مواد بسته‌بندی و سایر هزینه‌ها ذکر شده است عنوان شده است‌. آنطور که شنیده می‌شود، میزان درخواست تولیدکنندگان برای افزایش قیمت به جهت خروج از زیان‌دهی، عددی بیشتر از این بوده که سازمان حمایت تنها با ۲۵ درصد آن موافقت کرده است.

با توجه به اینکه درصد این افزایش در نامه مذکور قید نشده بود اما با بررسی اسناد موجود در سازمان بورس مشخص شد سازمان حمایت مجوز افزایش ۲۵ درصدی قیمت‌ها به روغن‌سازان داده شده است. دلیل این افزایش قیمت، بالارفتن هزینه های تولید شامل قیمت لوبکات، نرخ ارز و به تبع آن مواد افزودنی، مواد اولیه وارداتی، مواد بسته‌بندی و سایر هزینه‌ها عنوان شده است‌.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید