نیکزاد دوباره از گرانی میلگرد انتقاد کرد

0
میلگرد
میلگرد
نائب رئیس مجلس گفت: بهای میلگرد در بازار با قیمت تمام شده این کالا با لحاظ سود، فاصله بسیار دارد که این وضعیت درست نیست.
به گزارش نبض صنعت، علی نیک زاد ثمرین با انتقاد از نابسامانی بازار فولاد، اظهار داشت: بحث هایی مانند وضعیت قیمت فولاد، قیر و سیمان مباحث ملی هستند که آن‌ها را پیگیری می‌کنم؛ با وجود اینکه وزاری قبلی و فعلی وعده ساماندهی این حوزه‌ها را دادند اما این موضوع تاکنون عملی نشده است.
وی با طرح این پرسش که قیمت تمام شده میلگرد در ایران با محاسبه سود قابل قبول، چه عددی باید باشد؟ افزود:باید توجه داشت بهای کنونی میلگرد در بازار با قیمت تمام شده این کالا با لحاظ سود قابل قبول، فاصله بسیار دارد که این امر درست نیست.

وی اضافه کرد:  زمانی که از اختلاف قیمت میلگرد در بازار و بهای تمام شده آن صحبت می‌کنم، می‌گویند که من طرفدار اقتصاد دولتی هستم درحالیکه من معتقدم، باید با حمایت، هدایت و نظارت، بخش خصوصی وارد میدان شده و رقابت کند، اما باید به این نکته نیز توجه شود که برخی موضوعات انحصاری شده و به همین دلیل برای کالاها قیمت‌های آنچنانی اعمال می‌کنند.

نائب رئیس مجلس با بیان اینکه بنده درباره کالاهایی که انحصاری قیمت‌گذاری می‌شوند، نقد دارم، تصریح کرد: امیدوارم قول وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره ساماندهی قیمت این کالاها عملیاتی شود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید