برنامه ایران خودرو برای جای گرفتن بین خودروسازان برتر دنیا

0
مدیرعامل ایران خودرو
مدیرعامل ایران خودرو از برنامه ریزی برای قرار گرفتن این گروه خودروسازی در بین خودروسازان برتر رده دوم دنیا طی ۵ سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری نبض صنعت، مهدی خطیبی در همایش ظرفیت های همکاری شرکتها و نهادهای دانش بنیان و گروه صنعتی ایران خودرو اظهار داشت: ایران خودرو طی ۱۰ سال آینده یکی از خودروسازان مطرح دنیا خواهد بود که دستیابی به این هدف بدون توجه به شرکتهای دانش بنیان امکان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه سهم شرکتهای دانش بنیان در تولید ایران خودرو بالاتر از برخی ارقام اعلامی است، گفت: ایران خودرو آمادگی دارد در زمینه ایجاد پارک علم و فناوری صنعت خودرو همکاری کند و در عین حال امکان برگزاری تور فناوری و همکاری با دانشجویان در این زمینه نیز وجود دارد.

خطیبی با اشاره به هدف گذاری انجام شده برای تولید یک و نیم میلیون دستگاه خودرو تا سال ۱۴۰۳ اظهار داشت: طبق معتبرترین نظریه های اقتصادی بار اصلی توسعه و پیشرفت بر عهده کارآفرینان است و در مسیر توسعه و پیشرفت نیازمند بهره وری و کارایی هستیم. هرچه کشور توسعه بیشتری پیدا کند به بهره وری و کارایی نیازمندی بیشتری پیدا میکنیم.

وی ادامه داد: شرکتهای دانش بنیان این هدف را در همکاری با بخش تولید تامین می کنند و از این رو استفاده از شرکتهای دانش بنیان در ایران خودرو یک الزام است.

مدیرعامل ایران خودرو در ادامه از رونمایی خودروی K125 در دومین روز همایش ظرفیت های همکاری شرکتها و نهادهای دانش بنیان و گروه صنعتی ایران خودرو خبر داد و افزود: در حال حاضر ۱۰۰ درصد خودروهای سواری و تجاری ایران خودرو به صورت عبور مستقیم تولید می شود.

وی با بیان اینکه تعریف تولید در ایران خودرو عوض شده است، گفت: طی سالهای قبل خودروهای ناقص را تحت عنوان تولید مکانیکی جزو آمار تولید محاسبه می کردند که تعریف اشتباهی بود.

خطیبی تصریح کرد: در حال حاضر روزانه ۲۵۰۰ تا ۲۶۰۰ دستگاه خودرو در ایران خودرو تولید می شود که طی روزهای آینده به ۲۹۰۰ دستگاه خواهد رسید و این اقدام باعث رشد چشمگیر کیفیت تولیدات می شود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید