درخواست افزایش قیمت لوازم خانگی به وزارت صمت ارائه شد

0
لوازم خانگی
لوازم خانگی
دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران از درخواست افزایش قیمت لوازم خانگی به سازمان حمایت خبر داد و گفت که بازار کشش افزایش قیمت ندارد و تولیدکنندگان هم از افزایش قیمت استقبال نمی‌کنند، اما باید توان ادامه فعالیت هم داشته باشند.

به گزارش نبض صنعت، عباس هاشمی در پاسخ به سوالی درباره احتمال افزایش قیمت لوازم خانگی گفت: انجمن چند نامه به وزارتخانه و سازمان حمایت برای تعدیل قیمت ارسال کرده و به دنبال بررسی آن است تا حداقل این امکان فراهم شود که واحدها ادامه فعالیت دهند. تعامل نسبتا خوبی هم برقرار شده تا هم مشکلات تولیدکنندگان و هم مصرف کنندگان را در نظر بگیرند و مراتب تعدیل قیمت با مجازات تنظیم بازار عملیاتی شود. اما میزان آن هنوز مشخص نیست.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان از افزایش قیمت خوشحال نمی‌شوند، تصریح کرد: در حال حاضر در بازار لوازم خانگی شاهد رکود هستیم و فروشندگان برخی کالاهای خود را به طور مدت دار می‌فروشند. در اصل واحدها هم از افزایش قیمت استقبال نمی‌کنند، چرا که بازار کشش ندارد.

تاثیر افزایش عوارض گمرکی بر قیمت لوازم خانگی چقدر است؟

دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی در ادامه با اشاره به افزایش نرخ پایه حقوق گمرکی از ۴۲۰۰ به حدود ۲۳ هزار تومان، گفت: این وضعیت در کنار مسائل مالیاتی، مشکلاتی را برای تامین نقدینگی واحدها ایجاد می‌کند. البته تاثیر آن بر قیمت تمام شده حدود پنج تا شش درصد است که در محاسبات پیشنهادی به وزارت صمت در نظر گرفته می‌شود.

وی همچنین از اختلال در سامانه ۱۲۴ خبر داد و گفت: در حال حاضر امکان ثبت قیمت در سامانه وجود ندارد که دلیل آن مشخص نیست.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید