وعده وزارت صمت برای ساماندهی بازار خودرو عملی نشد

0
بازار خودرو
بازار خودرو
وزارت صمت تاکنون وعده های مختلفی را برای تنظیم بازار خودرو داده اما این وعده ها هنوز عملیاتی نشده و به گفته عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت، عملی شدن آنها نیازمند یک تصمیم جدی است.

به گزارش نبض صنعت، ابراهیمی نژاد گفت: مشکلات اصلی صنعت خودرو به کیفیت و تیراژ تولید بر می‌گردد که وزارت صمت تاکنون تاثیری در هیچ کدام نگذاشته است.

به گفته عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت، امسال باید میزان تولید خودرو ۳۰ درصد افزایش می‌یافت که وزارت صمت نتوانست این موضوع را محقق کند. ممکن است تاثیرات فعالیت وزارت صمت در بازار خودرو را یک سال دیگر ببینیم که احتمالا مشکلات جدیدی به بازار اضافه خواهد شد.

در این زمینه فاطمی امین وزیر صمت دیروز در صحن علنی مجلس اعلام کرد که عرضه خودرو نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد افزایش داشته و تعداد خودرو‌های ناقص هم از ۱۳۵ هزار به ۴۵ هزار عدد کاهش یافته است.

به گفته وی، تولید روزانه ایران خودرو به بیش از دو هزار و ۶۰۰ و سایپا به بیش از هزار و ۸۰۰ دستگاه رسیده است.

در این مورد اخیرا رییس قوه قضاییه گفت: وزارت صمت قول داد تا ظرف یک سال هم تولید خودرو را بالا ببرد و هم قیمت آن کاهش پیدا کند از آن موعد ۶ ماه گذشته و بر اساس آمار در ۱۴۰۰ تولید از سال قبلش کمتر بوده است.

وی تاکید کرد: وعده‌هایی که وزارت صمت در مورد تولید و قیمت خودرو داد را پیگیری کنید و نگذارید وعده‌هایی که داده‌اند، به فراموشی سپرده شود.

فربد زاوه، کارشناس صنعت خودرو در این مورد معتقد است: با وعده وزیر صمت قرار بود خودرو‌های مانده در کف پارکینگ خودروسازان برای رفع نیاز بازار کم شود، اما تعداد این خودرو‌ها از ۱۰ هزار به ۱۷۰ هزار دستگاه رسیده است.

رعنایی، عضو هیئت مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو نیز گفت: وعده وزیر صمت در خصوص کاهش قیمت تمام شده خودرو بی‌نتیجه مانده؛ و حالا هم مصرف کننده ناراضی است و هم تولید کننده.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید