مخالفت وزارت صنعت با تفکیک وزارت صمت

0
وزارت صنعت، معدن و تجارت
سخنگوی وزارت صمت گفت: در مورد تفکیک وزارت بازرگانی مباحث پر چالشی داریم و انتظار می‌رود چنین تفکیکی رأی نیاورد.

به گزارش نبض صنعت، امید قالیباف با اشاره به عدم وصول استیضاح وزیر صمت و همچنین احیای وزارت بازرگانی، اظهار داشت: دولت قرار است تا دو ماه دیگر لایحه تشکیل وزارت بازرگانی را به مجلس ببرد و در چنین شرایطی استیضاح، معنای چندانی پیدا نمی‌کند. در خصوص تفکیک وزارت بازرگانی هم مباحث پر چالشی داریم و انتظار می‌رود چنین تفکیکی رأی نیاورد.

قالیباف در ادامه در خصوص نبود امکان ثبت‌نام در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با بیان اینکه از احتمال برچیده شدن بساط قرعه‌کشی خودرو تا پایان سال 1401 خبر داد، اظهار کرد: نامه‌ای میان دو معاونت وزارت صمت ردوبدل و رسانه‌ای شده است. محتوای این نامه از این‌ قرار است که در پاراگراف اول یکی از ادارات کل اعلام کرده اگر بخواهد مسئولیت سامانه قرعه‌کشی را بر عهده گیرد، شرایطی جدید باید ارائه گردد. پاراگراف دوم نیز اعلام داشته که اگر وزارت صمت قرار باشد مسئولیت قرعه‌کشی خودرو را بر عهده گیرد، طبیعتاً نیازمند سامانه‌ای حاکمیتی است و اتفاقاتی باید رخ دهد تا چنین سامانه‌ای پدید آید و انجام کار کند.

وی در عین‌حال تأکید کرد: وزارت صمت بنا ندارد به چنین روندی ورود یابد و قصد قرعه‌کشی خودرو را ندارد و تا کنون این کار توسط سامانه‌های بخش خصوصی صورت‌ گرفته و وزارتخانه هم صرفاً ناظر بوده است.

به گفته سخنگوی وزارت صمت، سامانه قرعه‌کشی کنونی برای بهبود یافتن، پیشنهاداتی را از نهاد ریاست‌جمهوری اخذ کرده تا ارتقای کیفی پیدا کند.

قالیباف مدعی شد انتشار چنین نامه بین سازمانی به معنای بروز مشکل امنیتی یا فنی در سامانه قرعه‌کشی خودرو نیست.

وی ادامه داد: اختلالی که بعضاً در سامانه ثبت‌نام خودرو پدید می‌آید –به دلیل مراجعات میلیونی – سریعاً بر طرف شده و قرعه‌کشی مرحله اول به‌خوبی برگزار شد.

قالیباف از احتمال برگزاری مرحله دوم این قرعه‌کشی در پایان تیرماه خبر داد و تأکید کرد: تاریخ دقیق بر اساس عرضه محصول از سوی خودروسازان تعیین و توسط همین سامانه‌ای که در مرحله اول کارها صورت‌ گرفته، انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در زمینه خودروهایی که تقاضای بالاتر از عرضه دارند، مشکل داریم و ناچاریم از طریق قرعه‌کشی عمل کنیم ولی برنامه‌ریزی‌شده که احتمالاً تا پایان سال بساط قرعه‌کشی برچیده شود و عرضه و تقاضا تعیین قیمت کند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید