مردم از کیفیت لوازم خانگی داخلی اطلاع کافی ندارند

0
لوازم خانگی
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران گفت: مردم نسبت به کیفیت تولیدات داخلی اطلاعات ندارند و این موجب شده است که به آن اعتماد نکنند و به این دلیل است که تولید کننده بر روی جلب اعتماد کسبه و کسبه نیز بر روی جلب اعتماد مصرف کننده تلاش نکرده است. اگر این اعتماد به صورت زنجیره وار ایجاد شود موفقیت حاصل خواهد شد و نیاز به تبلیغ ندارد.

به گزارش نبض صنعت، اکبر پازوکی رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران در حاشیه رونمایی از محصولات جدید لوازم خانگی تولیپس،‌ گفت: این برند یک برند ملی است و افتخار می‌کنیم که روز به روز خود را با کالاهای جدید و به روزتر وفق داده است و بسیار خوشحالیم و امیدواریم که روزی برسد که از واردات کالای خارجی بی‌نیاز شویم.

وی ادامه داد: تولیپس جزء معدود شرکت هایی است که به روز رسانی صد درصدی دارد و همپای کالاهای خارجی در حرکت است اما متاسفانه هنوز در بازار به خوبی شناخته نشده است. بنابراین نیاز است که فروشندگان لوازم خانگی و کسبه برند تولیپس را بر سر در فروشگاه های خود بزنند و آن را به مشتری معرفی و پیشنهاد دهند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران افزود: درست است کسبه که در زنجیره آخر لوازم خانگی قرار دارند اما آنها به نوعی می‌توانند حامی تولید باشند بنابراین نیاز است که تولیدکنندگان ارتباطات قوی‌تر و بهتری با فروشندگان و کسبه بازار داشته باشند. این ارتباط می‌تواند با تخفیف ها و امتیازات مثبتی باشد که به آنها ارائه می‌دهند. از طرف دیگر فروشندگان نیز می‌توانند به مشتریان به جای معرفی کالای خارجی، کالای تولید داخل کشور را معرفی و پیشنهاد دهند. تا به جای خرید کالای تقلبی قاچاق و بدون ضمانتنامه یک کالای ایرانی با کیفیت را بخرند.

پازوکی گفت: البته این نیازمند به یک اعتباری است که تولیدکننده باید به محصولات خود دهد. برخی از تولیدکنندگان به دلیل قدمت فروش و اعتباری که در بازار دارند میتوانند محصولات ایرانی را به آسانی به فروش برسانند زیرا این قدمت و اعتبار آنها است که به کالا اعتبار می بخشد. متاسفانه در کشور اینگونه جا افتاده است که خدمات پس از فروش یا ضمانت نامه نداریم اما زمانی که این ضمانت وجود داشته باشد که مصرف‌کننده پس از خرید در صورت بروز مشکل به راحتی بتواند کالای خود را تعویض یا تغییر دهد مشتری این اعتماد را به فروشنده و یا حتی شرکت تولیدکننده خواهد داشت.

وی گفت: مردم به بازار و کالای داخلی اعتماد دارند اما متاسفانه در چند سال اخیر این اعتماد مقداری سلب شده است و این به دلیل مشکلات و معضلاتی است که در چند سال اخیر گریبانگیر بازار لوازم خانگی است. بنابراین ما باید این اعتماد و اعتبار را به تولید داخل در ذهن مصرف کنندگان کالای داخلی ایجاد کنیم. مردم نسبت به کیفیت تولیدات داخلی اطلاعات ندارند و این موجب شده است که به آن اعتماد نکنند و به این دلیل است که من تولید کننده نیامده‌ام اعتماد کسبه و کسبه نیز اعتماد مصرف کننده را جلب کند. اگر این اعتماد به صورت زنجیره وار ایجاد شود موفقیت حاصل خواهد شد و نیاز به تبلیغ ندارد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید