حمایت از كارآفرینی در اساسنامه بانك‌ها كم‌رنگ است

0
صنعت
سخنگوی كمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس تأمین مالی را از مهم‌ترین مشكلات كارآفرینان عنوان كرد و گفت: مسئله حمایت از كارآفرینی و تولید متأسفانه در اساسنامه بانك‌ها كم‌رنگ است.

محسن زنگنه سخنگوی كمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس، اصل كارآفرینی و كارآفرین بودن را یك ارزش دانست و گفت: هرچقدر كه بتوانیم تعداد كارآفرینان و كارآفرینی را افزایش و ارتقا دهیم و آنها را توانمند كنیم اتفاق مثبتی است اما ایرادی كه طی چند سال گذشته به‌ویژه در حوزه اقتصاد مقاومتی وجود دارد اصرار بر كارآفرین شدن آحاد مردم است.

وی افزود: در دولت نهم و دهم بحث كسب‌ و كارهای زودبازده مطرح بود و اخیراً هم از طریق تسهیلات تبصره 16 و تسهیلات ارزان قیمتی كه دستگاه‌های حمایتی به مردم می‌پردازند اصراری در جامعه ایجاد شده كه همه مردم را به هر طریقی كارآفرین كنیم.

سخنگوی كمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس اظهار كرد: بر اساس اطلاعات موجود، بالغ بر 80 درصد این اقدامات به اشتغال پایدار منجر نشده است بلكه صرفاً پولی هزینه شده و فردی هم كاری راه‌اندازی كرده اما به دلیل عدم لحاظ ملزومات، بعد از مدتی نه‌تنها كسب‌وكار تعطیل شده بلكه فرد دچار مشكلات مالی نیز شده است.

زنگنه متذكر شد: كمتر از 10 درصد جمعیت كشور چین كارآفرین هستند و 90 درصد مابقی را كارگران و كارمندان خوب تشكیل می‌دهند اما دستگاه‌های حمایتی كشور ما به دنبال این هستند كه افراد تحت پوشش خود را به یك كارآفرین خوب تبدیل كنند درصورتی‌كه این در هیچ جای دنیا جواب نمی‌دهد.

وی اظهار كرد: طبق اعلام مركز آمار، تعداد بیكاران 2. 5 میلیون نفر است درصورتی‌كه در طول دو سه سال اخیر میزان گزارش‌های دستگاه‌ها درمورد اشتغال‌زایی حتی از 2. 5 میلیون نفر هم می‌گذرد و این نشان می‌دهد كه مشكل از جای دیگری است.

سخنگوی كمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس با تصریح بر اینكه كارآفرین واقعی نه حمایت شده و نه ارتقا پیدا كرده گفت: از طرف دیگر شاهدیم كه همه ارگان‌ها و رسانه‌ها به دنبال این هستند كه همه مردم را كارآفرین كنند.

زنگنه تأكید كرد: دولت باید كارآفرین بخش خصوصی را به معنای آنچه كه در قانون اساسی آمده تكریم كند و در این راستا به وظایف خودش مانند تسهیل مجوزهای كسب‌وكار عمل كند كه البته دولت سیزدهم اقدامات بسیار خوبی در این زمینه انجام داده است.

وی تأمین مالی را از مهم‌ترین مشكلات كارآفرینان عنوان كرد و گفت: ما در این زمینه محدود به بانك‌ها شدیم و مسئله حمایت از كارآفرینی و تولید نیز متأسفانه در اساسنامه بانك‌ها كم‌رنگ است.

این نماینده مجلس اصل باور و اعتماد به كارآفرینان را نیز از دیگر نیازهای كارآفرینان دانست و گفت: متأسفانه دستگاه‌های بیمه‌ای و مالیاتی و نظارتی اصل را بر بی‌اعتمادی به كارآفرین گذاشتند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید